Dodaj opinię
(04.07.2013)
Opinia wystawiona dla Pompa sprzęgła LUK 511 0269 10
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 8E1 721 401 |
AUDI | 8E1 721 401 AG |
AUDI | 8E1 721 401 AK |
AUDI | 8E1 721 401 C |
AUDI | 8E1 721 401 G |
AUDI | 8E1 721 401 K |
AUDI | 8E1721401 |
AUDI | 8E1721401AG |
AUDI | 8E1721401AK |
AUDI | 8E1721401C |
AUDI | 8E1721401G |
AUDI | 8E1721401K |
BECKARNLEY | 0729379 |
FTE | KG190080.0.1 |
FTE | KG19008001 |
SACHS | 6284 009 901 |
SACHS | 6284 009 903 |
SACHS | 6284 009 908 |
SACHS | 6284 009 910 |
SACHS | 6284 009 918 |
SACHS | 6284 009 920 |
SACHS | 6284 009 925 |
SACHS | 6284 009 927 |
SACHS | 6284 009 938 |
SACHS | 6284009901 |
SACHS | 6284009903 |
SACHS | 6284009908 |
SACHS | 6284009910 |
SACHS | 6284009918 |
SACHS | 6284009920 |
SACHS | 6284009925 |
SACHS | 6284009927 |
SACHS | 6284009938 |
SACHS | SH5161 |
SEAT | 8E1 721 401 AK |
SEAT | 8E1721401AK |
SKODA | 8E1 721 401 |
SKODA | 8E1721401 |
TRIPLEFIVE | 350120 |
TRIPLEFIVE | M0205 |
TRIPLEFIVE | M1710 |
VALEO | 5411050 |
VALEO | 5411060 |
VW | 8E1 721 401 AG |
VW | 8E1 721 401 AK |
VW | 8E1 721 401 C |
VW | 8E1 721 401 G |
VW | 8E1 721 401 K |
VW | 8E1721401AG |
VW | 8E1721401AK |
VW | 8E1721401C |
VW | 8E1721401G |
VW | 8E1721401K |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Z racji, że niemal wszystkie samochody wyposaża się obecnie najczęściej w system hydrauliczny sterowania sprzęgłem to jego jednym z najważniejszych elementów składowych pozostaje nadal pompa sprzęgła.
Pompa sprzęgła składa się z tłoczka, który połączony jest z pedałem. Przesuwając się w korpusie pompy dochodzi do wytwarzania ciśnienia, które popycha wysprzęglik przy skrzyni biegów. To od pompy zależy w dużej mierze płynna zmiana biegów.
Intensywna eksploatacja samochodu sprawia, że elementy uszczelniające pompy sprzęgła ulegają stopniowemu zużyciu i wytarciu. Kiedy do tego dojdzie zależne jest przede wszystkim od sposobu eksploatacji pojazdu. Powstanie pierwszych nieszczelności powoduje wycieki płynu hydraulicznego oraz doprowadza do zapowietrzenia układu. To właśnie wtedy zachodzi konieczność wymiany pompy sprzęgła na nową.
Wymiana pompy sprzęgła polega na odłączeniu przewodu ciśnieniowego i demontażu pompy z zespołu pedału sprzęgła. Niestety nie jest to łatwa operacja, a w przypadku niektórych samochodów może zostać dodatkowo skomplikowana z powodu konieczności wymontowania poszczególnych elementów deski rozdzielczej. Wymianę zaleca się powierzyć profesjonalnemu warsztatowi samochodowemu.
Montaż nowej pompy sprzęgła polega na jej przykręceniu oraz podłączeniu przewodu ciśnieniowego. Po prawidłowym montażu pompy należy jeszcze odpowietrzyć układ i uzupełnić płyn hydrauliczny w zbiorniczku wyrównawczym.
Nie należy bagatelizować niesprawności pompy sprzęgła w żadnym wypadku. To jeden z najważniejszych elementów hydraulicznego układu sterowania sprzęgłem.
Firma LuK to światowy lider w produkcji części samochodowych dedykowanych układom przeniesienia napędu. Dzięki precyzyjnym procesom produkcji, nieustannym badaniom oraz wprowadzanym innowacjom technologicznym, auto części LuK zyskały miano niezawodnych i najwyższej jakości na rynku.
LuK od samego początku specjalizuje się w produkcji kompletnych zestawów sprzęgła do samochodów ciężarowych, samochodów osobowych, a także dostawczych i autobusów. Produkcja poszerzana jest nieustannie w kolejne komponenty dedykowane coraz szerszemu gronu samochodów. Firma posiada działy produkcyjne w USA, a także w kilku krajach na Starym Kontynencie.
Tajemnica sukcesu przedsiębiorstwa LuK polega na zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań przy produkcji części zamiennych, precyzyjnej, rygorystycznej wręcz kontroli jakości. Ponadto firmę charakteryzuje nieustanny rozwój i spore inwestycje w zaplecza badawcze.
Części zamienne LuK z powodzeniem stosuje się na wyposażeniu fabrycznym takich popularnych samochodów, jak AUDI, VW, BMW, Jaguar, Nissan, Fiat, Ford, Honda, Volvo. Ponadto części tej marki znajdziemy także na niezależnym rynku części zamiennych, gdzie LuK cieszy się naprawdę dużym powodzeniem.