- Materiał wirnika pompy wody: Termoplast
- Wykonanie pompy wodnej: Dla napędu paskiem rozrządu
- Koło pasowe pompy wody - śr. [mm]: 62
- Tryb pracy: Mechaniczne
- Liczba skrzydeł: 20
- Ilość zębów: 21
Dodaj opinię
(21.08.2022)
Opinia wystawiona dla Pompa wody METELLI 24-0736
(30.08.2019)
Płynnie działający pasek, który dotychczas mnie nie zawiódł. Testowany jest przeze mnie już prawie rok, tak więc można już coś powiedzieć zarówno o tym czy działa poprawnie oraz o tym czy jest wytrzymały. Generalnie jeśli chodzi o sprawność poszczególnych podzespołów napędzanych przez pasek, to nie można złego słowa powiedzieć. Dotyczy to wszystkich elementów łącznie z pompą wody dołączoną do zestawu. Pasek rozrządu Metelli to jest tani podzespół, opcja zdecydowanie budżetowa. Jednak niech was nie zmyli niska cena, bo jak to często bywa z częściami do samochodów, cena wcale nie świadczy o jakości. Ja już wiele razy się o tym przekonałem, kupując wysokiej klasy tanie części, jak i odwrotnie, coś drogiego, od renomowanego producenta okazywało się bardzo kiepskie. Pasek Metelli polecam w każdym razie bez wahania.
Opinia wystawiona dla Zestaw paska rozrządu + pompa wody METELLI 30-0821-1
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1673 |
AISIN | WE-CI23 |
AISIN | WPT-917 |
AKRON-MALÒ | 130269 |
ASHIKA | 35-03-334 |
BERTOLOTTI | WFP7643 |
BGA | CP3346 |
BLUEPRINT | ADM59139 |
BUGATTI | PA10013 |
CAR | 332294 |
CIFAM | 824-859 |
CITRO | 1201.F9 |
CITRO | 1201.G8 |
CITRO | 1609417380 |
COMLINE | EWP033 |
CONTI | WP6018 |
DAYCO | DP061 |
DELPHI | WP2388 |
DOLZ | C122 |
FAI | WP6324 |
FEBI | 21856 |
FIRST LINE | FWP1949 |
FORD | 1147585 |
FORD | 1359942 |
FORD | 1366614 |
FORD | 2S6Q8591AA |
FORD | 2S6Q8591BA |
FRECCIA | WP0118 |
GATES | WP0039 |
GEBA | 30030 |
GGT | PA12372 |
GK | 986893 |
GRAF | PA859 |
HELLA | 8MP376801051 |
HEPU | P893 |
HUTCHINSON | WP59 |
IDROMEC | PA36045 |
INA | 538005310 |
INBRA | PG045 |
JAPANPAR | PQ-334 |
JAPKO | 35334 |
KAMOKA | T0087 |
KWP | 10859 |
LPR | WP0006 |
MAG | 350981798000 |
MAG | 352316170917 |
MAPCO | 21316 |
MAZDA | Y401-15-010 |
MAZDA | Y401-15-010A |
MAZDA | Y404-15-010 |
MEYLE | 7132200008 |
MEYLE | 7132200008/HD |
NIPPARTS | J1513062 |
NK | 10819015 |
OPENPARTS | WAP8372.00 |
OPTI | WP1106 |
OPTIMAL | AQ-1139 |
PEUGE | 1201.F9 |
PEUGE | 1201.G8 |
PEUGE | 1609314680 |
PEUGE | 1609417380 |
PIERBURG | 702543050 |
QUINTON HA | QCP3521 |
RHIAG | WP1136 |
RHIAG | WP1136AL |
RUV | 65910 |
SALER | PA1136 |
SALER | PA1136AL |
SASIC | 2011F91 |
SKF | VKPC83140 |
SKF | VKPC83645 |
STARLINE | VPP137 |
SUZUK | 17400-73J00 |
SUZUK | 17409-73J00-000 |
SWAG | 62 92 1856 |
TEMOT | 85-6550 |
TEMOT | 85-7980 |
THERMOTEC | D1P037TT |
TOPRAN | 302 220 |
TOYOT | SU001-00596 |
TOYOT | SU001-00919 |
TRW | FP7643 |
UNI | GWP1217 |
VAICO | V25-50005 |
VALEO | 506714 |
CITROËN
|
FORD
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.