Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 52054 |
AIC | 52934 |
ASHIKA | 156-01-116 |
AUTOMEGA | 150059210 |
AUTOTEAM | E5126 |
BAPMIC | BF0113850006 |
BLUEPRINT | ADN10326 |
CASCO | CWP74003AS |
CASCO | CWP74004AS |
CAUTEX | 954600 |
CITRO | 16 099 303 80 |
CITRO | 6434.70 |
CITRO | 6434.75 |
CITRO | 6434.92 |
CITRO | 6434.98 |
CITRO | 96 434 479 80 |
CITRO | 96 806 932 80 |
CITRO | 98 206 691 80 |
DACIA | 28 92 000 04R |
DACIA | 60 01 549 444 |
DACIA | 77 00 430 078 |
DACIA | 82 00 194 414 |
DAKAtec | 40009W |
DÜRER | PLG23475 |
DÜRER | PLG64414 |
ERA | 465029 |
FEBI | 105955 |
FEBI | 24453 |
FEBI | 24633 |
FEBI | 26471 |
FIAT | 9641553980 |
FISPA | 5.5126 |
FLAMAR | WPF410047HQ |
FLAMAR | WPF510047HQ |
GM | 091160063 |
GM | 093160293 |
GM | 91160063 |
GM | 93160293 |
GOOM | WPW-0004 |
HBELPARTS | 65451053 |
HOFFER | 7500126 |
JAPANPAR | WP-116 |
JPG | 1298500100 |
KLAXCAR | 54513z |
LANCIA | 9641553980 |
LGK | 046082003LGK |
LGK | 046082004LGK |
MAXGEAR | 45-0020 |
MAXGEAR | 45-0025 |
MEATDORIA | 20126 |
MEC-DIESEL | 949882 |
MERCE | 415 869 01 21 |
MERCE | A415 869 01 21 |
METZGER | 2220071 |
MEYLE | 11-14 870 0001 |
MEYLE | 16-14 870 0005 |
MEYLE | MWI0053 |
MS | 8200194414-PCS-MS |
MTR | 12191514 |
NISSA | 27490-00QAC |
NISSA | 60015-49444 |
NISSA | 77004-28386 |
NPS | U658L01 |
NTY | ESP-PE-000 |
OPEL | 35 54 108 |
OPEL | 44 08 575 |
OPEL | 44 10 722 |
OPEL | 98 206 691 80 |
PEUGE | 16 096 882 80 |
PEUGE | 16 099 303 80 |
PEUGE | 6434.70 |
PEUGE | 6434.75 |
PEUGE | 6434.92 |
PEUGE | 6434.98 |
PEUGE | 96 345 589 80 |
PEUGE | 96 434 479 80 |
PEUGE | 98 206 691 80 |
QUINTON HA | QWP036 |
REAL | 27827300BN |
REAL | 27827400BN |
REAL | 27882400OE |
RECOFICIAL | RECSWP74003.0 |
RECOFICIAL | RECSWP74004.0 |
RENAU | 28 62 027 46R |
RENAU | 28 92 000 04R |
RENAU | 28 92 024 68R |
RENAU | 60 01 549 444 |
RENAU | 77 00 428 386 |
RENAU | 77 00 430 078 |
RENAU | 82 00 030 639 |
RENAU | 82 00 194 414 |
RENAU | 82 00 316 568 |
RIDEX | 794W0003 |
SANDO | SWP74003.0 |
SANDO | SWP74004.0 |
SEIM | 108270 |
SEIM | 116922 |
SEIM | 116925 |
SEIM | 119100 |
SIDAT | 5.5126 |
SWAG | 62 10 5955 |
Stark | SKWPC-1810002 |
Storm | 053048 |
Storm | 053049 |
Storm | 053051 |
Storm | F9722 |
TRICO | TSP003 |
VAUXH | 091160063 |
VAUXH | 093160293 |
VAUXH | 91160063 |
VAUXH | 93160293 |
VDO | A2C53030301Z |
VEMO | V38-08-0003 |
VEMO | V42-08-0004 |
WE PARTS | 441450079 |
WILMINK | WG1897376 |
WILMINK | WG2034874 |
WILMINK | WG2241109 |
hajus Auto | 9591019 |
CITROËN
|
DACIA
|
DS
|
FIAT
|
LANCIA
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompka płynu spryskiwacza to jeden z elementów układu czyszczenia szyb. Współpraca sprawnego spryskiwacza i wycieraczek jest niezbędna dla zachowania przejrzystości przedniej szyby. Prawidłowa praca tych elementów jest także konieczna, aby móc bezpiecznie poruszać się w warunkach ograniczonej widoczności. Urządzenie pompuje bowiem płyn, który służy również do czyszczenia reflektorów.
Standardowa pompka płynu spryskiwaczy to plastikowa konstrukcja odpowiedzialna za tłoczenie płynu do dysz spryskiwaczy. Dzięki niej możliwe jest osiągniecie odpowiedniego ciśnienia, które umożliwia spryskanie płynem całej przedniej szyby. Pompka umieszczona jest w zbiorniku magazynującym płyn do spryskiwaczy. Posiada wlot, przez który płyn dostaje się do pompki oraz wyloty, przez które jest on tłoczony do dysz. Średnica wylotów jest mniejsza niż średnica wlotu, aby możliwe było zwiększenie ciśnienia. Do wylotów podłączone są przewody, które przeważnie również wykonane są z tworzywa sztucznego.
Pompka ma kluczowe znaczenie dla pracy całego układu spryskiwaczy. Jeżeli płyn nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, nie ma mowy o pokryciu nim całej powierzchni szyby. Tym samym każda niesprawność pompki płynu spryskiwaczy wymaga reakcji. Najczęściej problem tkwi w zanieczyszczeniach, które uniemożliwiają płynne działanie urządzenia. W takiej sytuacji wystarczy dostać się do pompki, a następnie ją przeczyścić. Niemniej możliwe jest również uszkodzenie któregoś z elementów konstrukcyjnych pompki. W niektórych przypadkach możliwa jest wymiana pojedynczej części, w innych natomiast mechanik zaleca montaż nowej pompki płynu spryskiwaczy.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.