- Ilość: 4
- Długość kabli: 105
- Długość kabli: 195
- Długość kabli: 295
- Długość kabli: 355
- Przewód zapłonowy: Rodzaj połączenia SAE
- Przewód zapłonowy: Przewód zapłonowy oporowy
- Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia M4
- Dla żrednicy przewodu [mm]: 7
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | ZEF725 |
BOSCH | B226 |
BRECAV | 09.536 |
BREMI | 300688 |
BREMI | B300678 |
CAMBIARE | VE522101 |
CI | XC975 |
ELTA AUTOM | ET4018 |
FAE | 85085 |
FUELPARTS | B300678 |
GM | 90510851 |
INTER | 73779 |
INTER | APP753 |
INTER | OEK986 |
LUCCAV | DKB485 |
LUCCAV | LUC4510 |
MAG | MSK1159 |
MOTAQUIP | LDRL1671 |
NGK | RC-OP304 |
QUINTON HA | XC899 |
SEMEX | 8460 |
TESLA M. | T629B |
VAUXH | 90510851 |
VXPRO | ET4018 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przewody zapłonowe odpowiadają za przekazywanie prądu z cewki zapłonowej bezpośrednio na świece. To typowy element eksploatacyjny samochodu, niestety dosyć podatny na różnego rodzaju awarie.
Największa trwałość cechuje oryginalne przewody zapłonowe, wykorzystane podczas pierwszego montażu fabrycznego w samochodzie. Takie przewody wytrzymują przebiegi nawet do 200 tys. kilometrów, oczywiście pod warunkiem, że nie dojdzie do ich uszkodzenia mechanicznego lub termicznego.
Producenci zamiennych przewodów zapłonowych zalecają, by wymieniać je mniej więcej co 40 – 60 tys. km przebiegu. Proces eksploatacji samochodu sprawia bowiem, że dochodzi do utleniania styków przewodów. Powoduje to znaczny wzrost oporności i może tym samym doprowadzić do uszkodzenia cewki zapłonowej. Ponadto eksploatacji ulega także izolacja przewodów, która zmaga się z wysokimi temperaturami, zabrudzeniami oraz oparami paliwa.
Do typowych objawów zużytych lub uszkodzonych przewodów zapłonowych należy zaliczyć m.in. nierówną pracę silnika, falowanie obrotów oraz przygasanie silnika na biegu jałowym. Niekiedy da się także zauważyć delikatnie szarpanie podczas jazdy. Odwlekanie wymiany przewodów zapłonowych jest bardzo niebezpieczne i może doprowadzić nawet do wypadania zapłonów lub uszkodzenia katalizatora.
Przewodów zapłonowych oczywiście się nie naprawia. W razie ich awarii lub uszkodzenia należy kupić nowy komplet przewodów i po prostu je wymienić. Wymianę zaleca się przeprowadzić w profesjonalnym warsztacie samochodowym, by nie doszło do np. uszkodzenia podzespołów będących w pobliżu. Ponadto nie zapominajcie, że wraz z przewodami zaleca się także wymianę świec zapłonowych.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.