Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 124 215 006 |
BOSCH | 0 124 215 008 |
BOSCH | 0 124 225 012 |
BOSCH | 0 124 225 032 |
BOSCH | 0 124 315 001 |
BOSCH | 0 124 315 002 |
BOSCH | 0 124 315 003 |
BOSCH | 0 124 315 004 |
BOSCH | 0 124 315 005 |
BOSCH | 0 124 315 006 |
BOSCH | 0 124 315 008 |
BOSCH | 0 124 315 012 |
BOSCH | 0 124 315 013 |
BOSCH | 0 124 315 018 |
BOSCH | 0 124 315 020 |
BOSCH | 0 124 315 021 |
BOSCH | 0 124 315 022 |
BOSCH | 0 124 315 030 |
BOSCH | 0 124 320 001 |
BOSCH | 0 124 320 002 |
BOSCH | 0 124 325 001 |
BOSCH | 0 124 325 002 |
BOSCH | 0 124 325 003 |
BOSCH | 0 124 325 004 |
BOSCH | 0 124 325 011 |
BOSCH | 0 124 325 012 |
BOSCH | 0 124 325 013 |
BOSCH | 0 124 325 014 |
BOSCH | 0 124 325 015 |
BOSCH | 0 124 325 016 |
BOSCH | 0 124 325 021 |
BOSCH | 0 124 325 022 |
BOSCH | 0 124 325 032 |
BOSCH | 0 124 325 033 |
BOSCH | 0 124 325 034 |
BOSCH | 0 124 325 035 |
BOSCH | 0 124 325 041 |
BOSCH | 0 124 325 042 |
BOSCH | 0 124 325 043 |
BOSCH | 0 124 325 047 |
BOSCH | 0 124 325 049 |
BOSCH | 0 124 325 050 |
BOSCH | 0 124 325 051 |
BOSCH | 0 124 325 052 |
BOSCH | 0 124 325 053 |
BOSCH | 0 124 325 056 |
BOSCH | 0 124 325 057 |
BOSCH | 0 124 325 122 |
BOSCH | 0 124 325 180 |
BOSCH | 0 124 510 001 |
BOSCH | 0 124 515 001 |
BOSCH | 0 124 515 010 |
BOSCH | 0 124 515 012 |
BOSCH | 0 124 515 013 |
BOSCH | 0 124 515 015 |
BOSCH | 0 124 515 022 |
BOSCH | 0 124 515 026 |
BOSCH | 0 124 515 035 |
BOSCH | 0 124 515 042 |
BOSCH | 0 124 515 044 |
BOSCH | 0 124 515 045 |
BOSCH | 0 124 515 046 |
BOSCH | 0 124 515 056 |
BOSCH | 0 124 515 057 |
BOSCH | 0 124 515 062 |
BOSCH | 0 124 515 072 |
BOSCH | 0 124 515 073 |
BOSCH | 0 124 515 083 |
BOSCH | 0 124 515 113 |
BOSCH | 0 124 515 120 |
BOSCH | 0 124 525 020 |
BOSCH | 0 124 525 056 |
BOSCH | 0 124 525 057 |
BOSCH | 0 124 525 064 |
BOSCH | 0 124 525 119 |
BOSCH | 0 124 525 130 |
BOSCH | 0 124 615 006 |
BOSCH | 0 124 615 014 |
BOSCH | 0 124 615 017 |
BOSCH | 0 124 615 021 |
BOSCH | 0 124 615 030 |
BOSCH | 0 124 615 031 |
BOSCH | 0 124 625 018 |
BOSCH | 0 986 042 670 090 |
BOSCH | 0 986 043 690 090 |
BOSCH | 0 986 044 890 090 |
BOSCH | 0 986 046 520 090 |
BOSCH | 0 986 047 450 090 |
BOSCH | BR 1 0 |
BOSCH | BR 14-L0 |
BOSCH | BR 14-M0 |
BOSCH | F 00M 144 126 |
BOSCH | F 00M 144 128 |
BOSCH | F 00M 144 136 |
BOSCH | F 00M 145 200 |
BOSCH | F 00M 145 209 |
BOSCH | F 00M 145 223 |
BOSCH | F 00M 145 225 |
BOSCH | F 00M 145 233 |
BOSCH | F 00M 145 333 |
BOSCH | F 00M 145 337 |
BOSCH | F 00M 145 350 |
BOSCH | F 00M 145 353 |
BOSCH | F 00M 145 383 |
BOSCH | F 00M 145 384 |
BOSCH | F 00M 145 396 |
BOSCH | F 00M A45 232 |
EVOBU | 0001543705 |
EVOBU | 0031542406 |
EVOBU | 0031545306 |
EVOBU | 0121542702 |
EVOBU | A0001543705 |
EVOBU | A0031542406 |
EVOBU | A0031545306 |
EVOBU | A0121542702 |
FERRA | 773 6408 8 |
FIAT | 77364088 |
HELLA | 009 728-001 |
HELLA | 5DR 009 728-001 |
HUECO | 130570 |
IVECO | 42533813 |
IVECO | 42534878 |
MERCE | 000 154 32 05 |
MERCE | 000 154 37 05 |
MERCE | 003 154 24 06 |
MERCE | 003 154 53 06 |
MERCE | 012 154 27 02 |
MERCE | A 000 154 32 05 |
MERCE | A 000 154 37 05 |
MERCE | A 003 154 24 06 |
MERCE | A 003 154 53 06 |
MERCE | A 012 154 27 02 |
METZGER | 2390001 |
RENAU | 50 01 850 026 |
VW | 000.043.206.37 |
VW | 038 903 803 |
VW | 038 903 803 B |
VW | 038 903 803 E |
VW | 038.903.803.E |
AUDI
|
IVECO
|
MERCEDES-BENZ
|
PORSCHE
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.