- Szerokość [mm]: 26
- Średnica zewnętrzna [mm]: 70
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 1 435 594 |
BMW | 11 28 1 435 594 |
DAYCO | APV2151 |
FEBI | 11334 |
GATES | T36163 |
INA | 531 0519 30 |
INA | 532 0224 10 |
IPD | 14-0474 |
LORETT | CR 3028 |
LUK | 532022410 |
RUV | 55020 |
SKF | VKM 38226 |
SNR | GA350.50 |
BMW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Rolka kierunkowa, prowadząca paska klinowego zębatego IPD 14-0474 | IPD | Brak ceny |
HEPU 14-0474 | HEPU | Brak ceny |
Rolka kierunkowa, prowadząca paska klinowego zębatego LUCAS LA0441 | LUCAS | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego AUTLOG RT1267 | AUTLOG | Brak ceny |
Rolka kierunkowa, prowadząca paska klinowego zębatego SKF VKM 38226 | SKF | 71,00 zł |
Rolka kierunkowa, prowadząca paska klinowego zębatego HART 348526 | HART | 55,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka kierunkowa, zwana również prowadzącą, to niezbędny element układu paska klinowego. Odpowiada ona za zapewnienie paskowi odpowiedniego kąta przylegania do drugiego koła pasowego. Rolka prowadząca sprawia, że kąt jest niewielki, co zapobiega ślizganiu się paska. Tym samym właściwa, dobrze pracująca rolka kierunkowa odpowiada za poprawną pracę pompy wody czy też alternatora. Urządzenia te są bowiem napędzane przez pasek klinowy.
Standardowo rolkę prowadzącą wykonuje się z metalu. W tym celu wykorzystuje się głównie stal. Metal gwarantuje odporność na nacisk i generalnie odporność na zużywanie. Metalowa rolka prowadząca czasami może nawet wyjść cało ze zderzenia kilku części, będącego efektem zerwania się paska klinowego. Jednak nie wszystkie rolki kierunkowe są metalowe. Niektórzy producenci coraz mocniej promują modele wykonane z tworzywa sztucznego. Część z nich wykazuje niską wytrzymałość, jednak niektóre pod żadnym względem nie odbiegają od swoich metalowych odpowiedników.
Zagrożeniem dla metalowej rolki prowadzącej jest niewątpliwie korozja. Rdza to czynnik zagrażający w zasadzie wszystkim metalowym częściom samochodowym. Jednak najlepsze rolki od uznanych producentów pokrywane są warstwami ochronnymi, które zapobiegają korozji. Inny problem, który występuje w przypadku rolek, to zużycie wskutek nadmiernego naprężania paska klinowego. Warto pilnować optymalnego poziomu naprężenia. Jeżeli chodzi o części z tworzywa sztucznego, modele niskiej jakości mogą pękać po upływie stosunkowo krótkiego czasu.
Caffaro to stosunkowo nowa firma, ponieważ funkcjonuje ona dopiero od 2008 roku. Warto zaznaczyć, że jest to przedsiębiorstwo oparte w 100% na polskim kapitale. Również w Polsce mieszczą się główna siedziba firmy oraz fabryka części samochodowym. Asortyment producenta stanowią napinacze i rolki wykorzystywane w układach samochodowych. W głównej mierze są to rolki i napinacze układu napędowego. Części Caffaro powstają z samodzielnie wykonanych elementów, w hali produkcyjnej należącej do firmy. Przedsiębiorstwo działa bardzo kompleksowo, nadzorując produkcję od pierwszego do ostatniego etapu. Dzięki bogatemu wyposażeniu w sprzęt do obróbki metalu i innych materiałów producent jest niemal całkowicie niezależny od dostawców. Wyjątek stanowią łożyska pozyskiwane od firm zewnętrznych, najczęściej polskich. Caffaro to mocno wyspecjalizowana firma, oferująca części z niewielu kategorii produktowych. Wynika to z chęci dopracowania do perfekcji oferowanych produktów. Części samochodowe Caffaro cieszą się dużą popularnością wśród kierowców i fachowców. Ich wysoka jakość idzie w parze z relatywnie niskimi cenami. Wynikają one z ograniczenia kosztów dystrybucji dzięki zlokalizowaniu fabryki na terenie Polski.