- Średnica [mm]: 85
- Wysokość [mm]: 26
- Długość [mm]: 205
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHUKI | 722 410 |
CITRO | 575138 |
DAYCO | APV2012 |
FEBI | 04733 |
GATES | T36059 |
INA | 531 0097 10 |
JAPANPAR | TP-802 |
JAPKO | 140802 |
MDR | MTY-5802 |
METALC/ADL | 04609 |
METALCAUCH | 04609 |
PEUGE | 575115 |
SKF | VKM 33002 |
SNR | GA359.70 |
SWAG | 99 03 0042 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Zestaw paska klinowego wielorowkowego OPTIBELT 6 PK 1145KT1 | OPTIBELT | Brak ceny |
HEPU 14-0521 | HEPU | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego AKRON-MALÒ 1570040 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego TRICLO 421244 | TRICLO | Brak ceny |
Zestaw paska klinowego wielorowkowego HEPU 20-2000 | HEPU | 219,00 zł |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego DENCKERMANN P424001 | DENCKERMANN | 96,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.