Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CAFFARO | 45-07 |
CAFFARO | 48-00 |
CONTI | V85704 |
DAYCO | APV2064 |
DEXWAL | 03-268 |
DEXWAL | 03-737 |
FEBI | 21709 |
GATES | T38484 |
HUTCHINSON | T0241 |
INA | 531 0427 10 |
INA | 532 0240 10 |
INA | F-123190 |
INA | F-123190.03 |
INA | F-123190.05 |
INA | F-123190.51 |
IPD | 14-0581 |
KLOTZ | S581 |
LORETT | CR3240 |
METALCAUCH | 05485 |
MS MOTORS | 340 6577 |
NISSA | 11750-00Q0E |
NISSA | 11925-00-QAB |
QUINTON HA | QTT1027 |
QUINTON HA | QTT878 |
RENAU | 77 00 105 325 |
RENAU | 77 00 105 532 |
RENAU | 82 00 192 284 |
RENAU | 82 00 192 843 |
RENAU | 82 00 421 128 |
RENAU | 82 00 421 284 |
RENAU | 82 00 582 299 |
RENAU | 82 00 582 997 |
RENAU | 82000421284 |
RUV | 55577 |
SKF | VKM 36021 |
SKF | VKM 36091 |
SKF | VKM36021 |
SKF | VKM36091 |
SNR | GA355.84 |
SNR | GA355.86 |
SNR | KA855.04 |
TRIPLEFIVE | 0211-04-05577P |
TRIPLEFIVE | 03.590 |
TRIPLEFIVE | MBI-23230 |
TRIPLEFIVE | RKT1603 |
TRIPLEFIVE | TP23446 |
TRIPLEFIVE | Y1194 |
DACIA
|
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.