Producent | Numery OEM |
---|
BTA | E21008BTA |
GATES | T39241 |
KAVO PARTS | DIP-6523 |
NISSA | 11927-EB32A |
NISSA | 11927EB310 |
NISSA | 11944EB310 |
NISSA | 11944EB31A |
NISSA | 11944EB32A |
SKF | VKM 62027 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Saleri Sil to jedna z najstarszych włoskich firm działających na rynku motoryzacyjnym. Pierwsze części Saleri Sil powstawały już w 1942 roku. Od 70 lat firma konsekwentnie się rozwija, wprowadzając do oferty coraz to nowsze produkty. Dzisiaj producent znany jest przede wszystkim z jakościowych pomp wody. W tej kategorii przedsiębiorstwo jest jednym ze światowych liderów. Każdego roku w fabrykach powstaje ponad 5 000 000 pomp wody Saleri Sil. Około połowa z nich trafia na pierwszy montaż do tak renomowanych producentów, jak: Mercedes, Fiat, Ferrari i wielu innych. Jednak pompy wody Saleri Sil to nie wszystko, co powstaje w fabrykach włoskiego producenta. Firma oferuje kompletne zestawy chłodzenia do samochodów osobowych i ciężarowych. Ponadto nieco mniejszą, ale również istotną kategorię produktową tworzą zestawy rozrządu Saleri Sil. Paski rozrządu oraz łańcuchy rozrządu Saleri Sil uzyskują bardzo dobre wyniki w testach jakości. Poza główną włoską siedzibą, producent posiada również oddziały w innych krajach, między innymi w Niemczech oraz w Chinach. Dzięki budowanej przez dziesięciolecia sieci dystrybucyjnej. części Saleri Sil docierają dzisiaj niemal do wszystkich krajów na świecie.