Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10439572 |
ALANKO | 10441176 |
ALANKO | 10441200 |
ALANKO | 10441222 |
ALANKO | 11439572 |
ALANKO | 11441176 |
ALANKO | 11441200 |
ALANKO | 11441222 |
ALFA | 468 2354 3 |
ALFA | 468223543 |
ALFA | 518 3295 4 |
ALFA | 551 9248 2 |
AS-PL | S0186 |
AS-PL | S5136 |
BLUEPRINT | ADW1912501 |
BOSCH INDI | 0001108240 |
BOSCH | 0 001 108 202 |
BOSCH | 0 001 108 224 |
BOSCH | 0 001 108 234 |
BOSCH | 0 001 108 235 |
BOSCH | 0 001 108 239 |
BOSCH | 0 001 108 240 |
BOSCH | 0 001 109 337 |
BOSCH | 0 986 025 660 |
BOSCH | 0986022051 |
BOSCH | 0986022053 |
BOSCH | 1 986 S00 699 |
CHRYS | 51832954 |
DRI | 318.097.092 |
DRI | 328.061.102 |
ELSTOCK | 25-3212 |
ELSTOCK | 25-3454 |
FIAT | 46 463 250 |
FIAT | 46 823 543 |
FIAT | 51 782 321 |
FIAT | 51 832 953 |
FIAT | 51 832 954 |
FIAT | 55 192 482 |
FIAT | 55 195 211 |
FIAT | 60 813 458 |
FIAT | 60 817 002 |
H.C A/S | CS1264 |
H.C A/S | JS 1305 |
HC-CARGO | 113931 |
HC-PARTS | CS 1264 |
HELLA | 8EA 012 080-191 |
HELLA | 8EA 012 527-771 |
HELLA | 8EA 738 026-001 |
LANCIA | 71794530 |
LAUBER | 22.1264 |
LAUBER | LAU 22.1264 |
LUCAS | LRS 02 283 |
LUCAS | LRS01666 |
MAG | 943212641010 |
MITSUBISHI | M 001 T 30071 |
MITSUBISHI | M 001 T 30072 |
MITSUBISHI | M 1 T 30071 |
MITSUBISHI | M 1 T 30072 |
NISSA | 23300 1F700 |
NISSA | 23300 1F760 |
OPEL | 12 02 282 |
OPEL | 5 535 3857 |
OPEL | 55 358 857 |
OPEL | 55 585 237 |
OPEL | 6 202 074 |
PRESTOLITE | 20510199 |
PSH | 500.580.093 |
UNIPOINT | STR-4503 |
UNIPOINT | STR-H074 |
VALEO | 458 212 |
VALEO | 726043 |
VALEO | 726843 |
VALEO | D 7 E 29 |
WAI | 32669N |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrusznik to podstawowy element osprzętu silnika spalinowego, którego praca jest bardzo krótka, ale pozwala na bardzo ważną czynność, czyli na odpalenie samochodu. To część samochodowa, która jest de facto silnikiem prądu stałego. Rola rozrusznika sprowadza się do wprawienia silnika spalinowego w ruch.
Budowa rozrusznika samochodowego jest stosunkowo prosta. To zaledwie kilka elementów składowych: zewnętrzna obudowa, mechanizm sprzęgający, wirnik, cewka i szczotki oraz elektromagnes, który odpowiada za załączanie.
Rozrusznik to element, który po jakimś czasie ulega usterkom. Najprostszy sposób rozpoznania awarii rozrusznika to problem z rozruchem silnika. Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie rozpoczyna pracy a silnik nie odpala, to diagnoza może być tylko jedna – awaria rozrusznika samochodowego. Usterkę można rozpoznać po charakterystycznym odgłosie pukania.
Naprawa rozrusznika polega na jego wymianie na nowy. To najprostszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób. Koszt być może nie należy do najniższych, ale nie jest to element, który wymienia się regularnie, ze wskazaniem na interwały podane w instrukcji obsługi samochodu. Rozruszniki samochodowe wytrzymują bowiem długie lata, dlatego warto zainwestować w fabrycznie nowy, dobrej jakości produkt.
Rozrusznik to bardzo ważna część samochodowa od której zależy to, czy w ogóle wyjedziemy samochodem z garażu. Po sprawdzone auto części, w tym rozruszniki wielu znanych marek, zapraszamy do naszej oferty.