Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 001 218 105 |
BOSCH | 0 001 218 128 |
BOSCH | 0 001 218 728 |
BOSCH | 0 986 013 098 |
BOSCH | 0 986 015 090 |
BOSCH | 0 986 018 220 |
BOSCH | F 042 002 142 |
DRI | 319.020.102 |
DRI | 319.028.102 |
DRI | 319.029.102 |
DRI | 319.032.102 |
DRI | 319.051.102 |
ELSTOCK | 25-1026 |
ELSTOCK | 25-1307 |
FORD | 1 008 813 |
FORD | 1 008 835 |
FORD | 1 027 300 |
FORD | 1 058 429 |
FORD | 1 061 267 |
FORD | 1 073 093 |
FORD | 1 118 336 |
FORD | 1 126 987 |
FORD | 1 229 425 |
FORD | 1 416 204 |
FORD | 1 644 028 |
FORD | 1 652 470 |
FORD | 1061627 |
FORD | 1416235 |
FORD | 5 016 235 |
FORD | 5 023 431 |
FORD | 5 023 587 |
FORD | 5 023 593 |
FORD | 5 026 136 |
FORD | 5 027 121 |
FORD | 5 028 540 |
FORD | 6 129 114 |
FORD | 6 130 216 |
FORD | 6 147 936 |
FORD | 6 158 978 |
FORD | 6 167 032 |
FORD | 6 174 535 |
FORD | 6 177 073 |
FORD | 6 203 379 |
FORD | 6 203 381 |
FORD | 6 683 311 |
FORD | 7 003 145 |
FORD | 7 003 146 |
FORD | 7 412 672 |
FORD | 91AX 11000 HB |
FORD | 97BB 11000 BA |
FORD | 98AB 11000 AA |
FORD | 98AB-11000-AD1 |
FORD | R 86A B11000A2A |
FORD | R86AB 11000 A1A |
FORD | R91AB 11000 HA |
FORD | R98 AB 11000 AC |
FRIESEN | 80 15 090 |
HELLA | 8EA 011 610-471 |
HELLA | 8EA 012 140-231 |
MAG | 9432 51337 |
MAHLE | MS 56 |
UNIPOINT | STR-B003 |
VALEO | 433 340 |
VALEO | 455 725 |
VALEO | 455 896 |
VALEO | 458 118 |
VALEO | D 7 R 64 |
VISTEON | 20 100 01008 |
VISTEON | 20 100 01025 |
VISTEON | 20-100-01007 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrusznik to podstawowy element osprzętu silnika spalinowego, którego praca jest bardzo krótka, ale pozwala na bardzo ważną czynność, czyli na odpalenie samochodu. To część samochodowa, która jest de facto silnikiem prądu stałego. Rola rozrusznika sprowadza się do wprawienia silnika spalinowego w ruch.
Budowa rozrusznika samochodowego jest stosunkowo prosta. To zaledwie kilka elementów składowych: zewnętrzna obudowa, mechanizm sprzęgający, wirnik, cewka i szczotki oraz elektromagnes, który odpowiada za załączanie.
Rozrusznik to element, który po jakimś czasie ulega usterkom. Najprostszy sposób rozpoznania awarii rozrusznika to problem z rozruchem silnika. Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie rozpoczyna pracy a silnik nie odpala, to diagnoza może być tylko jedna – awaria rozrusznika samochodowego. Usterkę można rozpoznać po charakterystycznym odgłosie pukania.
Naprawa rozrusznika polega na jego wymianie na nowy. To najprostszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób. Koszt być może nie należy do najniższych, ale nie jest to element, który wymienia się regularnie, ze wskazaniem na interwały podane w instrukcji obsługi samochodu. Rozruszniki samochodowe wytrzymują bowiem długie lata, dlatego warto zainwestować w fabrycznie nowy, dobrej jakości produkt.
Rozrusznik to bardzo ważna część samochodowa od której zależy to, czy w ogóle wyjedziemy samochodem z garażu. Po sprawdzone auto części, w tym rozruszniki wielu znanych marek, zapraszamy do naszej oferty.