Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10440087 |
ALANKO | 10440437 |
ALANKO | 11440087 |
ALANKO | 11440437 |
BOSCH | 0 001 208 172 |
BOSCH | 0 001 208 223 |
BOSCH | 0 001 208 232 |
BOSCH | 0 001 208 409 |
BOSCH | 0 001 208 423 |
BOSCH | 0 986 010 240 |
BOSCH | 0 986 010 248 |
BOSCH | 0 986 010 300 |
BOSCH | 0 986 010 308 |
BOSCH | 0 986 013 270 |
BOSCH | 9 000 333 115 |
BOSCH | 9 000 333 116 |
CEVAM | 3817 |
CEVAM | 8237 |
DELCOREMY | 319.012.102 |
DELCOREMY | 319.104.102 |
DELCOREMY | DRS 0300 |
DELCOREMY | DRS 3196 |
DELCOREMY | DRS 3205 |
DELCOREMY | DRS 3270 |
DELCOREMY | DRS 3563 |
DELCOREMY | DRS 3564 |
DENSO | 028000-7110 |
FORD | 5 007 082 |
FORD | 5 022 454 |
FORD | 5 027 804 |
FORD | 81 AB 11000 BA |
FORD | 81 AB 11000 CA |
FORD | 86AB-11000-DA |
FORD | 86AB-11000-KA |
FORD | V84FB 11000AA |
FORD | V84FB 11000BA |
FRIESEN | 20-10.300 |
FRIESEN | 80 10 240 |
FRIESEN | 80 10 300 |
FRIMA | 1 693 |
FRIMA | 1668 |
FRIMA | 1822 |
H.C A/S | CS 278 |
HBELPARTS | 42 114 014 |
HELLA | 726 045-001 |
HELLA | 8EA 011 611-031 |
HELLA | 8EA 725 976-001 |
HELLA | 8EA 726 045-001 |
HELLA | 8EA 726 216-001 |
LAUBER | 22.0278 |
LAUBER | LAU 22.0278 |
LAUBER | LRS344 |
LOMBA | SS849 |
LOMBA | SS893 |
LUCAS | 25397 |
LUCAS | LRS 344 |
LUCAS | LRS 366 |
LUCAS | LRS 651 |
MAG | 063 22 701 401 0 |
MAG | 943 25 168 901 0 |
MAG | 9432 516 89 |
MAG | 944280102400 |
MAHLE | MS 179 |
PRESTOLITE | 66925193 |
QUINTON HA | QRS1282 |
SPIDAN | 1289 |
TRW | 25397 |
TRW | LRS 344 |
TRW | LRS 366 |
TRW | LRS 651 |
VALEO | 432 653 |
VALEO | 433 287 |
VALEO | VS 106 |
VALEO | VS 294 |
VEMO | V25-12-13270 |
WAI | 30756N |
WAI | 3272N |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrusznik to podstawowy element osprzętu silnika spalinowego, którego praca jest bardzo krótka, ale pozwala na bardzo ważną czynność, czyli na odpalenie samochodu. To część samochodowa, która jest de facto silnikiem prądu stałego. Rola rozrusznika sprowadza się do wprawienia silnika spalinowego w ruch.
Budowa rozrusznika samochodowego jest stosunkowo prosta. To zaledwie kilka elementów składowych: zewnętrzna obudowa, mechanizm sprzęgający, wirnik, cewka i szczotki oraz elektromagnes, który odpowiada za załączanie.
Rozrusznik to element, który po jakimś czasie ulega usterkom. Najprostszy sposób rozpoznania awarii rozrusznika to problem z rozruchem silnika. Jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie rozpoczyna pracy a silnik nie odpala, to diagnoza może być tylko jedna – awaria rozrusznika samochodowego. Usterkę można rozpoznać po charakterystycznym odgłosie pukania.
Naprawa rozrusznika polega na jego wymianie na nowy. To najprostszy i zarazem najbardziej skuteczny sposób. Koszt być może nie należy do najniższych, ale nie jest to element, który wymienia się regularnie, ze wskazaniem na interwały podane w instrukcji obsługi samochodu. Rozruszniki samochodowe wytrzymują bowiem długie lata, dlatego warto zainwestować w fabrycznie nowy, dobrej jakości produkt.
Rozrusznik to bardzo ważna część samochodowa od której zależy to, czy w ogóle wyjedziemy samochodem z garażu. Po sprawdzone auto części, w tym rozruszniki wielu znanych marek, zapraszamy do naszej oferty.