- Ciężar [kg]: 0,480
- Dla numeru OE: 31470-12111
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-85-02-253 |
4X4 ESTANF | EST-85-02-265 |
A.B.S. | 75293 |
AISIN AU | CRT-049 |
AISIN | CRT-049 |
AKRON-MALÒ | 88644 |
ASHIKA | 85-02-253 |
ASHUKI | 0780-0012 |
AUTO CYLIN | CPD.TOY224 |
AUTO-SPEED | 290CL01239 |
BBFREDLINE | 08TO024 |
BORG BECK | BES253 |
BOSCH | 0 986 486 606 |
BRAKE ENG | WC2043BE |
BREMBO | E 83 014 |
BREMSI | SC0011 |
BSF | 049137 |
CAR | 9823 |
CIFAM | 404-105 |
DELPHI | LL80144 |
DIAMAX | T3141 |
DJ PARTS | CS1082 |
FRITECH | CZ133 |
FTE | 3103720 |
FTE | KN20065.7.1 |
HBJAKOPART | J2602004 |
IAP | 206-17082 |
IOTO | 10101-20801 |
JAPANPAR | CY-253 |
JAPKO | 85253 |
JPN | 80S2007-JPN |
KABIS | CSC30136 |
KAGER | 18-4241 |
KAISHIN | SCT052 |
KAVO PARTS | CCS-9022 |
KAWE | S3018 |
LPR | 3018 |
MAG | 600000058530 |
MDR | MSC-1253 |
METELLI | 54-0105 |
NAKAMOTO | B05-TOY-18090246 |
NIPPARTS | J2602100 |
OPENPARTS | FSC4110.00 |
OPTIMAL | CL-0198 |
OSSCA | 38608 |
PATRON | PBC3018 |
PEMEBLA | JAPCY-253 |
PROTECHNIC | PRH5110 |
QH BENELUX | CS20259 |
SACHS | 6283600162 |
SAMKO | M30026 |
SEIKEN | 115-11541 |
TEXTAR | 52029200 |
TOYOT | 31470-12110 |
TOYOT | 31470-12111 |
TRIALLI | CF 970 |
TRISCAN | 8130 13314 |
TRUSTING | CZ133 |
TRW | PJF703 |
VALEO | 3103720 |
VALEO | 804765 |
VILLAR | 624.5009 |
WILMINK | WG2235667 |
WILMINK | WG2235686 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Blue Print to angielska marka części samochodowych oraz sprzętu warsztatowego i narzędzi. Auto części Blue Print można znaleźć na rynku europejskim, amerykańskim i azjatyckim. Wysoka jakość oferowanych części, a także stosunkowo niska awaryjność, sprawiły, że zapotrzebowanie na zamienniki tej marki jest bardzo duże.
Blue Print to marka grupy Bilstein. Firma produkuje części zamienne dedykowane na rynek wtórny, ale także na montaż fabryczny do takich popularnych marek samochodowych jak Ford, Cadillac, Chrysler, Nissan, Infiniti, Mazda, Lexus, SsangYong, Honda, Land Rover, Jaguar, Hyundai, Mitsubishi, Dodge czy też Hummer.
Sukces przedsiębiorstwu Blue Print zapewnia przede wszystkim maksymalne ukierunkowanie procesów produkcyjnych części samochodowych na potrzeby rynku motoryzacyjnego. Ponadto firma systematycznie aktualizuje asortyment oferowanych auto części. Aktualnie oferta marki Blue Print opiewa już w ponad 22 tysiące części, podzielonych na około 160 grup towarowych, dedykowanych samochodom osobowym i dostawczym.