- Średnica [mm]: 19,05
- Długość [mm]: 185
- Szerokość [mm]: 90
- Grubość [mm]: 82
- Materiał: Tworzywo sztuczne
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.2519-1705.3 |
AUDI | 1K0 721 261 |
AUDI | 1K0 721 261A |
AUDI | 1K0 721 261AA |
AUDI | 1K0 721 261B |
AUDI | 1K0 721 261C |
AUDI | 1K0 721 261F |
AUDI | 1K0 721 261G |
AUDI | 1K0 721 261H |
AUDI | 1K0 721 261J |
AUDI | 1K0 721 261K |
AUDI | 1K0 721 261L |
AUDI | 1K0 721 261N |
AUDI | 1K0 721 261Q |
AUDI | 1K0 721 261T |
BENDIX | 512111B |
BOSCH | 0 986 486 576 |
BREMBO | E 85 003 |
CAUTEX | 462417 |
DELPHI | LL80129 |
FEBI | 32168 |
FERODO | FHC6078 |
FTE | KN19031.4.1 |
LPR | 3232 |
LUK | 512 0010 10 |
METALCAUCH | 06122 |
NK | 842304 |
PLYOM | P462417 |
SACHS | 6283 000 047 |
SEAT | 1K0 721 261 |
SEAT | 1K0 721 261 A |
SEAT | 1K0 721 261 B |
SEAT | 1K0 721 261 C |
SEAT | 1K0 721 261 F |
SEAT | 1K0 721 261 G |
SEAT | 1K0 721 261 H |
SEAT | 1K0 721 261 J |
SEAT | 1K0 721 261 K |
SEAT | 1K0 721 261 L |
SEAT | 1K0 721 261A |
SEAT | 1K0 721 261AD |
SEAT | 1K0 721 261AE |
SEAT | 1K0 721 261AG |
SEAT | 1K0 721 261C |
SEAT | 1K0 721 261G |
SEAT | 1K0 721 261J |
SEAT | 1K0 721 261K |
SEAT | 1K0 721 261L |
SEAT | 1K0 721 261N |
SEAT | 1K0 721 261Q |
SKODA | 1K0 721 261 |
SKODA | 1K0 721 261 A |
SKODA | 1K0 721 261 B |
SKODA | 1K0 721 261 C |
SKODA | 1K0 721 261 F |
SKODA | 1K0 721 261 G |
SKODA | 1K0 721 261 H |
SKODA | 1K0 721 261 J |
SKODA | 1K0 721 261 K |
SKODA | 1K0 721 261 L |
SKODA | 1K0 721 261A |
SKODA | 1K0 721 261AD |
SKODA | 1K0 721 261AE |
SKODA | 1K0 721 261C |
SKODA | 1K0 721 261G |
SKODA | 1K0 721 261J |
SKODA | 1K0 721 261K |
SKODA | 1K0 721 261L |
SKODA | 1K0 721 261N |
SKODA | 1K0 721 261Q |
STC | T406122 |
SWAG | 30 93 2168 |
TEXTAR | 52001600 |
TOPRAN | 112 088 |
TRW | PJD264 |
VAG | 1K0 721 261 |
VAG | 1K0 721 261 A |
VAG | 1K0 721 261 B |
VAG | 1K0 721 261 C |
VAG | 1K0 721 261 F |
VAG | 1K0 721 261 G |
VAG | 1K0 721 261 H |
VAG | 1K0 721 261 J |
VAG | 1K0 721 261 K |
VAG | 1K0 721 261 L |
VW | 1K0 721 261 |
VW | 1K0 721 261A |
VW | 1K0 721 261AA |
VW | 1K0 721 261AD |
VW | 1K0 721 261B |
VW | 1K0 721 261C |
VW | 1K0 721 261F |
VW | 1K0 721 261G |
VW | 1K0 721 261H |
VW | 1K0 721 261J |
VW | 1K0 721 261K |
VW | 1K0 721 261L |
VW | 1K0 721 261N |
VW | 1K0 721 261Q |
VW | 1K0 721 261T |
VW | 1K0721261AE |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.