Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 41063 |
ATE | 24.2519-1706.3 |
AUDI | 6Q0 721 261 D |
AUDI | 6Q0 721 261 F |
AUDI | 6Q0 721 261A |
AUDI | 6Q0 721 261D |
AUDI | 6Q0 721 261F |
AUDI | 6QE 721 261 |
AUDI | 6QE 721 261 A |
AUDI | 6QE 721 261 B |
AUTOFREN S | D3624 |
BENDIX | 512102B |
BORSEHUNG | B11512 |
BOSCH INDI | 0 986 486 554 |
BOSCH | 0 986 486 554 |
BOSCH | CS136 |
BRAKE ENG | WC1026BE |
BRAKE ENG | WC3233 |
BREMBO | E 85 005 |
DELPHI | LL80138 |
FEBI | 39438 |
FERODO | FHC6150 |
FRITECH | CZ077 |
FTE | 3100219 |
FTE | KN19017.4.1 |
FTE | KN19017.4.4 |
FTE | KN19017.4.9 |
GIRLING | 1104241 |
HELLA | 8AF 355 580-011 |
HPZEB | CS20191 |
JPG | 1130501100 |
JPG | 1130501102 |
KAWE | S3233 |
LPR | 3233 |
LUCAS_ELEC | 1104241 |
LUCAS_ELEC | PJD 241 |
LUK | 512 0012 10 |
MAG | 360319030073 |
MAPCO | 2892 |
METALCAUCH | 06123 |
METELLI | 54-0052 |
NK | 844303 |
NUOVA TECN | 9241 |
PEX | NZ19.052 |
QUINTON HA | KNF19055 |
REMSA | 1719.19 |
REMSA | C1719.19 |
ROADHOUS | 1719.19 |
SACHS | 48 6283 005 802 |
SACHS | 6283 005 802 |
SACHS | 6283 600 590 |
SACHS | 83001 |
SBS | 844303 |
SEAT | 5Q0 721 261 |
SEAT | 6Q0 721 261 A |
SEAT | 6Q0 721 261 D |
SEAT | 6Q0 721 261 F |
SEAT | 6Q0 721 261A |
SEAT | 6Q0 721 261D |
SEAT | 6Q0 721 261F |
SEAT | 6QE 721 261 |
SKODA | 5Q0 721 261 |
SKODA | 6Q0 721 261 A |
SKODA | 6Q0 721 261 D |
SKODA | 6Q0 721 261 F |
SKODA | 6Q0 721 261A |
SKODA | 6Q0 721 261D |
SKODA | 6Q0 721 261F |
SKODA | 6QE 721 261 |
SWAG | 30 93 9438 |
TEXTAR | 52000900 |
TEXTAR | 52023200 |
TOPRAN | 110 855 |
TRISCAN | 8130 29309 |
TRUSTING | CZ077 |
TRW | PJD241 |
VALEO | 3100219 |
VW | 6Q 721 261 F |
VW | 6Q0 721 261 B |
VW | 6Q0 721 261 D |
VW | 6Q0 721 261 F |
VW | 6Q0 721 261A |
VW | 6Q0 721 261D |
VW | 6Q0 721 261F |
VW | 6QE 721 261 |
VW | 6QE 721 261 A |
VW | 6QE 721 261 B |
WOKING | C1719.19 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.