Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 54524 |
BOSCH | 0 258 006 039 |
BOSCH | 0 258 006 161 |
BOSCH | 0 258 006 163 |
BOSCH | 0 258 006 219 |
BOSCH | 0 258 006 221 |
BOSCH | 0 258 006 239 |
BOSCH | 0 258 006 243 |
BOSCH | 0 258 006 245 |
BOSCH | 0 258 006 247 |
BOSCH | 0 258 006 259 |
BOSCH | 0 258 006 261 |
BOSCH | 0 258 006 296 |
BOSCH | 0 258 006 307 |
BOSCH | 0 258 006 361 |
BOSCH | 0 258 006 363 |
BOSCH | 0 258 006 442 |
BOSCH | 0 258 006 444 |
BOSCH | 0 258 006 465 |
BOSCH | 0 258 006 525 |
BOSCH | 0 258 006 582 |
BOSCH | 0 258 006 584 |
BOSCH | 0 258 006 609 |
BOSCH | 0 258 006 978 |
BOSCH | 0 258 986 615 |
CALORSTAT | LS140680 |
DELPHI | ES20340-12B1 |
DENSO | DOX-2018 |
DENSO | DOX-2023 |
DENSO | DOX-2027 |
DENSO | DOX-2038 |
DENSO | DOX-2047 |
ERA | 570027A |
ERA | 570027B |
ERA | 570027HQ |
FACET | 10.8247 |
FAE | 77146 |
FISPA | 90171 |
FORD | YM21 9F472 CA |
FORD | YM21 9F472 GA |
HELLA | 6PA 358 066-391 |
HOFFER | 7481550 |
MEATDORIA | 81550 |
MTETHOMSON | 8877.40.170 |
NGK | OZA659EE20 |
SIDAT | 90171 |
SIEME | A2C59513334 |
SIEME | A2C59513334Z |
VEMO | V10-76-0039 |
VW | 021 906 262 C |
VW | 023 906 262 |
VW | 030 906 262 |
VW | 030 906 262 A |
VW | 058 906 265 B |
VW | 06A 906 262 AC |
VW | 06A 906 262 AK |
VW | 06A 906 262 AL |
VW | 06A 906 262 B |
VW | 06A 906 262 P |
VW | 06A 906 262 Q |
VW | 06A 906 265 M |
VW | 06B 906 265 C |
VW | 06C 906 265 |
VW | 06C 906 265 A |
VW | 06C 906 265 C |
VW | 06C 906 265 E |
VW | 077 906 262 B |
VW | 077 906 262 C |
VW | 077 906 262 G |
VW | 077 906 265 AD |
VW | 077 906 265 AE |
VW | 078 906 265 AA |
VW | 078 906 265 T |
VW | 07C 906 262 E |
VW | 07C 906 262 F |
VW | 1K0 998 262 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
ERA to włoska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością przedsiębiorstwa są elementy elektryki oraz elektroniki samochodowej. Producent należy do europejskich i światowych liderów w wymienionych sektorach. Wśród flagowych produktów marki ERA należy wymienić wszelkie czujniki, przekaźniki i przełączniki. Elektryka i elektronika ERA to najwyższa jakość na rynku, potwierdzona szeregiem certyfikatów.
Choć bezsprzecznie produkty z wymienionych kategorii stanowią główne linie produkcyjne firmy ERA, to tylko część całej oferty producenta. Przedsiębiorstwo stale poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej wszechstronnym dostawcą samochodowych części zamiennych. Części samochodowe ERA to również między innymi elementy mechanizmów sterujących pracą silnika. Producent oferuje także części układu zapłonowego, układu zawieszenia, klimatyzacji i wiele innych autoczęści. Wszystkie łączy jedna cecha, jaką jest wykończenie z troską o najmniejsze detale.
ERA powstała w 1983 roku jako marka koncernu Sipea. Z czasem ERA stała się niezależną firmą produkcyjną, zyskującą rozpoznawalność we Włoszech oraz poza granicami kraju. Obecnie części samochodowe ERA są dystrybuowane do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma posiada główną siedzibę w rodzinnych Włoszech oraz filie w innych krajach. Warto zaznaczyć, że ERA to nie tylko producent części samochodowych, lecz przedsiębiorstwo w dużej mierze zajmuje się również dystrybucją autoczęści własnych i innych producentów.