- Sonda lambda: Sonda lambda szerokopasmowa
- Długość całkowita [mm]: 1220
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 03G906262G |
AUDI | 057906262 |
AUDI | 057906262A |
AUDI | 057906262C |
AUDI | 057906262E |
AUDI | 059906262E |
AUDI | 1K0998262AE |
AUDI | 4L0906262E |
BOSCH | 0258017180 |
BOSCH | 0281004001 |
BOSCH | 0281004002 |
BOSCH | 0281004013 |
BOSCH | 0281004015 |
BOSCH | 0281004021 |
BOSCH | 0281004022 |
BOSCH | 0281004023 |
BOSCH | 0281004024 |
BOSCH | 0281004025 |
BOSCH | 0281004031 |
BOSCH | 0281004033 |
BOSCH | 0281004039 |
BOSCH | 0281004058 |
BOSCH | 0281004059 |
BOSCH | 0281004062 |
BOSCH | 0281004063 |
BOSCH | 0281004076 |
BOSCH | 0281004150 |
BOSCH | 0281004151 |
BOSCH | 0281004155 |
BOSCH | 0281004156 |
BOSCH | 0281004159 |
BOSCH | 0281004160 |
BOSCH | 0281004170 |
BOSCH | 0281004176 |
FAE | 75050 |
NGK | 93909 |
NGK | UAR9000EE002 |
Omnicraft | 2376331 |
PORSC | 057906262G |
PORSC | 057906262H |
PORSC | 95860612810 |
PORSC | 95860612811 |
PORSC | 95860612910 |
PORSC | 958906262T |
SKODA | 03G906262 |
VW | 03G906262 |
VW | 03G906262G |
VW | 03L906262C |
VW | 03L906262G |
VW | 03L906262L |
VW | 03L906262M |
VW | 03L906262N |
VW | 03L906262T |
VW | 057906262 |
VW | 057906262A |
VW | 057906262C |
VW | 057906262E |
VW | 057906262G |
VW | 057906262H |
VW | 059906262E |
VW | 06A906262BK |
VW | 070906262 |
VW | 07Z906262D |
VW | 07Z906262E |
VW | 07Z906262F |
VW | 07Z906262G |
VW | 1K0998262AE |
VW | 4L0906262A |
VW | 4L0906262C |
VW | 4L0906262E |
AUDI
|
PORSCHE
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.