- Długość całkowita [mm]: 400
- Liczba przewodów: 5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 281 004 026 |
BUGIAD | 54060 |
CALORSTAT | LS100232 |
CITRO | 1618.AV |
DIPASPORT | INJLS061N |
DT SPARE P | 6.81022 |
ELTA AUTOM | EX0037 |
ELTA AUTOM | XLS1043 |
FAE | 75061 |
FIAT | 55189996 |
FISPA | 90260 |
FISPA | 90260HQ |
FISPA | 90260OQ |
HELLA | 6PA 009 166-801 |
HOFFER | 7481649 |
HOFFER | 7481649E |
INTERMOTOR | 65035 |
INTERMOTOR | KNL877 |
INTERMOTOR | LB1922 |
INTERMOTOR | LLB491 |
JOHNS | LSO 55 16-002 |
KLAXCAR | 49041z |
LANCIA | 55189996 |
LUCAS | LEB968 |
MAXGEAR | 59-0062 |
MEATDORIA | 81649E |
MEATDORIA | 91649 |
METZGER | 0893218 |
MOBILETRON | OS-B502 |
MTETHOMSON | 9704.50.040 |
NGK | 91780 |
OPEL | 93179226 |
OSSCA | 19568 |
PEUGE | 1618.AV |
SIDAT | 90260 |
SIDAT | 90260HQ |
SIDAT | 90260OQ |
TRISCAN | 8845 28012 |
VAUXH | 93179226 |
VEMO | V53-76-0008 |
WALKER P | 800-95017 |
WE PARTS | 290960227 |
WE PARTS | 290960584 |
WILMINK | WG1013962 |
WILMINK | WG1900458 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
LRT to firma obecna na rynku od ponad ćwierć wieku. Jej początki sięgają roku 1998. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się jedynie dystrybucją części, produkowanych przez inne firmy. Auto części były sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych i sprzedawane w Niemczech, gdzie powstała firma LRT. Z czasem rozpoczęto własną produkcję części zamiennych. Części samochodowe LRT to przede wszystkim katalizatory samochodowe. Producent oferuje szeroki wybór katalizatorów do większości modeli niemal wszystkich marek. Niezwykle ważną kwestią dla firmy LRT jest ochrona środowiska. Dowodzi tego przyznanie przedsiębiorstwu świadectwa Der Blaue Engel. Oznacza ono, że zarówno proces produkcji, jak i samo działanie części LRT, są bezpieczne dla środowiska. Poza jakościowymi katalizatorami, części zamienne LRT to również kolektory wylotowe, przewody i mocowania wykorzystywane w układzie wydechowym. W asortymencie znajdują się również czujniki lambda LRT.
Firma LRT to producent części samochodowych przeznaczonych na aftermarket. Wieloletnie doświadczenie połączone ze stałym dążeniem do doskonałości sprawiają, że części LRT cechuje jakość porównywalna z częściami oryginalnymi. Do produkcji wykorzystywane są sprawdzone materiały, zapewniające katalizatorom sprawność działania nawet w najtrudniejszych warunkach, w których przychodzi im pracować.