- Liczba przewodów: 5
- Długość całkowita [mm]: 750
- Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 250000
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 07C 906 262 BR |
AUDI | 07L 906 262 L |
AUDI | 07L 906 262 N |
AUDI | 1K0 998 262 K |
AUDI | 1K0 998 262 L |
BOSCH | 0 258 007 212 |
BOSCH | 0 258 017 073 |
BOSCH | 0 258 017 075 |
BOSCH | 0 258 017 077 |
BOSCH | 0 258 017 079 |
BOSCH | 0 258 017 154 |
BOSCH | 0 258 017 178 |
BOSCH | 0 258 017 179 |
BOSCH | 0 258 017 195 |
BOSCH | 0 258 017 243 |
BOSCH | 0 258 017 260 |
BOSCH | 0 258 017 261 |
BOSCH | 0 258 017 299 |
BOSCH | 0 258 017 300 |
BOSCH | 17178 |
MTETHOMSON | 9706.50.080 |
Omnicraft | 2376511 |
PORSC | 03H 906 262 M |
PORSC | 03H 906 262 N |
PORSC | 03H906262D |
PORSC | 03H906262E |
PORSC | 06E906262M |
PORSC | 06E906262N |
PORSC | 955 606 128 30 |
PORSC | 955 606 129 30 |
PORSC | 958 606 128 00 |
PORSC | 958 606 128 01 |
PORSC | 958 606 129 00 |
PORSC | 958 606 129 01 |
PORSC | 958906262E |
PORSC | 958906262S |
SEAT | 1K0 998 262 L |
SKODA | 07C 906 262 BH |
SKODA | 1K0 998 262 L |
VW | 022 906 262 CD |
VW | 025 801 726 8 |
VW | 03C 906 262 AF |
VW | 03C 906 262 AJ |
VW | 03C 906 262 AM |
VW | 03C 906 262 BJ |
VW | 03C 906 263 BJ |
VW | 03H 906 262 AB |
VW | 03H 906 262 D |
VW | 03H 906 262 E |
VW | 03H 906 262 H |
VW | 03H 906 262 M |
VW | 03H 906 262 N |
VW | 06A 906 262 EH |
VW | 06A 906 262 EM |
VW | 06H 906 262 D |
VW | 07C 906 262 BH |
VW | 07C 906 262 BJ |
VW | 07C 906 262 BK |
VW | 07C 906 262 BL |
VW | 07C 906 262 BR |
VW | 07L 906 262 L |
VW | 07L 906 262 N |
VW | 07L 906 262 Q |
VW | 07L 906 262 S |
VW | 1K0 998 262 K |
VW | 1K0 998 262 L |
VW | L03C 906 262 BJ |
AUDI
|
PORSCHE
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sonda lambda WALKER PRODUCTS 250-25025 | WALKER PRODUCTS | Brak ceny |
Sonda lambda WALKER PRODUCTS 250-25034 | WALKER PRODUCTS | Brak ceny |
Sonda lambda KW 498 422 | KW | Brak ceny |
Sonda lambda FACET 10.8422 | FACET | Brak ceny |
Sonda lambda LRT L0152V480 | LRT | Brak ceny |
Sonda lambda BLUE PRINT ADG07066C | BLUE PRINT | 758,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.