- Liczba przewodów: 5
- Długość całkowita [mm]: 400
- Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 250000
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CASE | 84286040 |
CITRO | 1618 AV |
FIAT | 0055189996 |
FIAT | 00551899960 |
FIAT | 55182912 |
FIAT | 55189996 |
FIAT | K0055189996 |
GMC | 855506 |
GMC | 93179226 |
IVECO | 0000504135503 |
IVECO | 504135503 |
KARSAN | 20018594120 |
LANCIA | 55189996 |
NEWHOLLAND | 84286040 |
NGK | 91780 |
NGK | UAR9000EE009 |
OPEL | 55189996 |
OPEL | 93179226 |
Omnicraft | 2376296 |
PEUGE | 1618 AV |
SAAB | 55189996 |
SAAB | 93179226 |
STEYRMOTOR | 55189996 |
VAUXH | 55189996 |
VAUXH | 93179226 |
VM | 45 96 2123F |
CADILLAC
|
CITROËN
|
FIAT
|
IVECO
|
LANCIA
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SAAB
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sonda lambda MOBILETRON OS-B502 | MOBILETRON | Brak ceny |
Sonda lambda SIDAT 90616 | SIDAT | Brak ceny |
Sonda lambda SIDAT 90553A2 | SIDAT | Brak ceny |
Sonda lambda SIDAT 90260A2 | SIDAT | Brak ceny |
Sonda lambda QUINTON HAZELL XLOS1766 | QUINTON HAZELL | Brak ceny |
Sonda lambda HOFFER 7481955E | HOFFER | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.