- Długość [mm]: 470
- Liczba przewodów: 4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 258 006 018 |
BOSCH | 0 258 006 123 |
BOSCH | 0 258 006 125 |
BOSCH | 0 258 006 167 |
BOSCH | 0 258 006 181 |
BOSCH | 0 258 006 272 |
BOSCH | 0 258 006 274 |
BOSCH | 0 258 006 276 |
BOSCH | 0 258 006 330 |
BOSCH | 0 258 006 436 |
BOSCH | 0 258 006 438 |
BOSCH | 0 258 006 473 |
BOSCH | 0 258 006 751 |
BOSCH | 0 258 986 602 |
BOSCH | 0 258 986 615 |
DELPHI | ES20175 |
DELPHI | ES20175-12B1 |
DELPHI | ES20312-12B1 |
DELPHI | ES20313-12B1 |
ERA | 570055A |
ERA | 570070 |
ERA | 570070A |
ERA | 570087A |
ERA | 570212A |
FAE | 77250 |
FAE | 77251 |
FAE | 77252 |
MEATDORIA | 81508 |
MEATDORIA | 81508E |
MEATDORIA | 81516 |
MEATDORIA | 81516E |
MEATDORIA | 81539 |
MERCE | 001 540 05 17 |
MERCE | 001 540 06 17 |
MERCE | 001 540 37 17 |
MERCE | 001 540 38 17 |
MERCE | 001 540 50 17 |
MERCE | 001 540 51 17 |
MERCE | 001 540 60 17 |
MERCE | 001 540 79 17 |
MERCE | 001 540 94 17 |
MERCE | 001 540 95 17 |
MERCE | 002 540 01 17 |
MERCE | 002 540 57 17 |
MERCE | A001 540 05 17 |
MERCE | A001 540 06 17 |
MERCE | A001 540 37 17 |
MERCE | A001 540 38 17 |
MERCE | A001 540 50 17 |
MERCE | A001 540 51 17 |
MERCE | A001 540 60 17 |
MERCE | A001 540 79 17 |
MERCE | A001 540 94 17 |
MERCE | A001 540 95 17 |
MERCE | A002 540 01 17 |
MERCE | A002 540 57 17 |
NGK | 0389 |
NGK | 0396 |
NGK | 0398 |
NGK | 0400 |
NGK | 1609 |
NGK | 1611 |
NGK | 1619 |
NGK | 1952 |
NGK | 93409 |
NGK | 95801 |
NGK | 96027 |
PIERBURG | 7.05270.12.0 |
STEYRMOTOR | 001 540 05 17 |
STEYRMOTOR | 001 540 50 17 |
STEYRMOTOR | 001 540 51 17 |
STEYRMOTOR | 001 540 60 17 |
STEYRMOTOR | 001 540 79 17 |
STEYRMOTOR | 001 540 95 17 |
VDO | A2C59513318 |
CHRYSLER
|
MERCEDES-BENZ
|
SMART
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sonda lambda KW 498 235 | KW | Brak ceny |
Sonda lambda KW 498 290 | KW | Brak ceny |
Sonda lambda NPS T566A23 | NPS | Brak ceny |
Sonda lambda SIDAT 90161 | SIDAT | Brak ceny |
Sonda lambda SIDAT 90139A2 | SIDAT | Brak ceny |
SIDAT 90074 | SIDAT | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.