Dodaj opinię
(10.01.2020)
Opinia wystawiona dla Sonda lambda PIERBURG 7.02604.21.0
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 46444284 |
ALFA | 60810814 |
ALFA | 60812717 |
AUDI | 037 906 265 P |
BMW | 11 78 1 401 276 |
BMW | 11 78 1 464 492 |
BMW | 11 78 1 742 053 |
BOSCH | 0 258 003 395 |
BOSCH | 0 258 003 558 |
BOSCH | 0 258 003 626 |
BOSCH | 0 258 003 655 |
BOSCH | 0 258 003 657 |
BOSCH | 0 258 003 658 |
BOSCH | 0 258 005 097 |
BOSCH | 0 258 986 505 |
BOSCH | 0 258 986 506 |
CITRO | 1628 7R |
DELPHI | ES10763-12B1 |
FERRA | 46444284 |
FIAT | 46408190 |
FIAT | 46422649 |
FIAT | 46434552 |
FIAT | 59635160 |
FORD | 616 9693 |
FORD | 87AB 9F472 AA |
LANCIA | 59635160 |
MEATDORIA | 81504 |
MERCE | A 000 540 39 17 |
MERCE | A 000 540 40 17 |
MERCE | A 000 540 42 17 |
MERCE | A 000 540 43 17 |
MERCE | A 000 540 57 17 |
MERCE | A 000 540 65 17 |
NISSA | 22690 00QAC |
NISSA | 22690 00QAE |
NISSA | 226A0-0W001 |
NISSA | 226A1-0W002 |
PEUGE | 1628 7R |
PIERBURG | 7.02604.04 |
PIERBURG | 70260404 |
PIERBURG | 702604040 |
RENAU | 77 00 103 504 |
RENAU | 77 00 274 190 |
RENAU | 77 00 875 342 |
ROVER | MHK10004 |
SEAT | 037 906 265 J |
TOYOT | 89465 20300 |
VDO | A2C59513168Z |
VDO | A2C59513304Z |
VDO | A2C59513341Z |
VDO | A2C59513345Z |
VOLVO | 1271998 |
VW | 021 906 262 |
VW | 021 906 265 C |
VW | 021 906 265 M |
VW | 030 906 265 AC |
VW | 037 906 265 J |
VW | 037 906 265 P |
VW | 2D0 906 265 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BMW
|
CITROËN
|
FERRARI
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
MERCEDES-BENZ
|
PEUGEOT
|
ROVER
|
SEAT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Pierburg to hiszpańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją szerokiej gamy części samochodowych. Od początku istnienia firmy podstawę działalności stanowiła produkcja gaźników. Do dziś jest to ważny obszar działalności przedsiębiorstwa. W fabrykach firmy Pierburg powstają zarówno gaźniki przeznaczone do samochodów, jak i motocykli. Dzisiaj do flagowych produktów marki dołączyły również wszelkiego rodzaju zawory kontrolne oraz czujniki ograniczające emisję spalin. W ofercie znajduje się między innymi czujnik temperatury spalin. Ważną część asortymentu marki Pierburg stanowią części układu wydechowego, takie, jak: sonda lambda, rura wydechowa czy zawór egr – również zaliczany do elementów kontrolujących poziom emisji spalin.
Ponadto, oferta firmy Pierburg obejmuje również elementy niezbędne dla poprawnej pracy silnika oraz układu chłodzenia. W asortymencie pojawiają się kolektory ssące oraz pompy: oleju, wody i powietrza wtórnego. Producent oferuje również rozmaite przewody, w tym przewody paliwowe.
Pierburg to firma motoryzacyjna, która pod względem zasięgu działalności może się równać z największymi podmiotami działającymi w branży. Główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Hiszpanii, jednak jej oddziały są rozlokowane na kilku kontynentach. Produkcja odbywa się głównie w Europie, jednak firma jest obecna również w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Azji. Poza fabrykami firma Pierburg dysponuje również własnymi laboratoriami badawczymi, w których analizuje jakość produktów, nieustannie starając się wprowadzić ją na wyższy poziom.