Dodaj opinię
(10.01.2020)
Opinia wystawiona dla Sonda lambda PIERBURG 7.02604.21.0
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 022 906 262 AP |
AUDI | 022 906 262 BR |
AUDI | 03C 906 262 AH |
AUDI | 03C 906 262 AK |
AUDI | 03C 906 262 AL |
AUDI | 06F 906 262 AE |
AUDI | 06F 906 262 N |
AUDI | 06H 906 262 A |
AUDI | 06J 906 262 N |
AUDI | 06K 906 262 D |
AUDI | 079 906 265 A |
AUDI | 079 906 265 D |
AUDI | 079 906 265 E |
AUDI | 079 906 265 F |
AUDI | 1K0 998 262 S |
AUDI | 1K0 998 262 T |
BOSCH | 0 258 006 661 |
BOSCH | 0 258 006 895 |
BOSCH | 0 258 006 984 |
DENSO | DOX-2041 |
MAG | 466016355045 |
MTETHOMSON | 8977.40.085 |
PIERBURG | 7.05271.12 |
PIERBURG | 70527112 |
PIERBURG | 705271120 |
SEAT | 022 906 262 AP |
SEAT | 022 906 262 BR |
SEAT | 03C 906 262 AH |
SEAT | 06F 906 262 AE |
SEAT | 06K 906 262 D |
SEAT | 079 906 265 A |
SEAT | 1K0 998 262 S |
SEAT | 1K0 998 262 T |
SKODA | 022 906 262 AP |
SKODA | 022 906 262 BR |
SKODA | 03C 906 262 AH |
SKODA | 03C 906 262 AK |
SKODA | 03C 906 262 J |
SKODA | 03C 906 262 K |
SKODA | 03C 906 262 L |
SKODA | 06F 906 262 AE |
SKODA | 06G 906 262 A |
SKODA | 06K 906 262 D |
SKODA | 079 906 265 A |
SKODA | 1K0 998 262 S |
SKODA | 1K0 998 262 T |
VW | 022 906 262 AC |
VW | 022 906 262 AP |
VW | 022 906 262 BK |
VW | 022 906 262 BR |
VW | 022 906 262 CC |
VW | 03C 906 262 AG |
VW | 03C 906 262 AH |
VW | 03C 906 262 AK |
VW | 03C 906 262 AL |
VW | 03C 906 262 BK |
VW | 03C 906 262 BM |
VW | 03C 906 262 F |
VW | 03C 906 262 G |
VW | 03C 906 262 H |
VW | 03C 906 262 J |
VW | 03C 906 262 K |
VW | 03C 906 262 L |
VW | 03H 906 262 B |
VW | 06A 906 262 DB |
VW | 06A 906 262 DC |
VW | 06A 906 262 DP |
VW | 06A 906 262 ED |
VW | 06E 906 262 D |
VW | 06F 906 262 AE |
VW | 06G 906 262 A |
VW | 06G 906 262 G |
VW | 06G 906 262 L |
VW | 06J 906 262 N |
VW | 06K 906 262 A |
VW | 06K 906 262 D |
VW | 079 906 265 A |
VW | 07C 90 6262 BQ |
VW | 1K0 998 262 S |
VW | 1K0 998 262 T |
VW | 33D 906 262 B |
WILMINK | WG1026433 |
WILMINK | WG2198547 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Pierburg to hiszpańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją szerokiej gamy części samochodowych. Od początku istnienia firmy podstawę działalności stanowiła produkcja gaźników. Do dziś jest to ważny obszar działalności przedsiębiorstwa. W fabrykach firmy Pierburg powstają zarówno gaźniki przeznaczone do samochodów, jak i motocykli. Dzisiaj do flagowych produktów marki dołączyły również wszelkiego rodzaju zawory kontrolne oraz czujniki ograniczające emisję spalin. W ofercie znajduje się między innymi czujnik temperatury spalin. Ważną część asortymentu marki Pierburg stanowią części układu wydechowego, takie, jak: sonda lambda, rura wydechowa czy zawór egr – również zaliczany do elementów kontrolujących poziom emisji spalin.
Ponadto, oferta firmy Pierburg obejmuje również elementy niezbędne dla poprawnej pracy silnika oraz układu chłodzenia. W asortymencie pojawiają się kolektory ssące oraz pompy: oleju, wody i powietrza wtórnego. Producent oferuje również rozmaite przewody, w tym przewody paliwowe.
Pierburg to firma motoryzacyjna, która pod względem zasięgu działalności może się równać z największymi podmiotami działającymi w branży. Główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Hiszpanii, jednak jej oddziały są rozlokowane na kilku kontynentach. Produkcja odbywa się głównie w Europie, jednak firma jest obecna również w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Azji. Poza fabrykami firma Pierburg dysponuje również własnymi laboratoriami badawczymi, w których analizuje jakość produktów, nieustannie starając się wprowadzić ją na wyższy poziom.