- Projekt resora: Sprężyna zwojowa
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Długość 1 [mm]: 357
- Średnica [mm]: 10,3
- Średnica drutu [mm]: 10,3
Dodaj opinię
(07.12.2022)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia KAMOKA 2120188 (Oś tylna)
(23.05.2022)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia KAMOKA 2110068 (Oś przednia)
(19.08.2019)
Niby zwykły kawałek drutu, a jednak nie jest to bez znaczenia, jaką markę wybierzemy. Zdarzyło mi się korzystać ze sprężyn, które się rozprężyły i narobiły mi sporo kłopotów i to po przejechaniu stosunkowo niewielkiego dystansu, nie wiem czy było 30 000 km zrobione na tych jednych sprężynach, a przecież taki element powinien wytrzymać nawet kilkukrotnie więcej. W tym przypadku po obu stronach była awaria, co było tym bardziej zaskakujące. W miejsce starych części pojawiły się u mnie sprężyny zawieszenia Kamoka. To już było kilka lat temu, gdy pierwszy raz je zamontowałem. W każdym razie czas mijał, kolejne tysiące kilometrów pojawiały się na liczniku, a sprężyny w idealnym stanie. Obserwowałem prześwit i był cały czas bez zmian, na nierównościach nie odczuwałem żadnych problemów, żadnych też hałasów nie było słychać. Dlatego jak zdecydowałem się wymienić samochód i okazało się, że sprężyny są do wymiany, bez wahania po raz kolejny wybrałem produkt Kamoka i wam też polecam.
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia KAMOKA 2120195 (Oś tylna)
Producent | Numery OEM |
---|
KF | 950652 |
KYB | RC5442 |
LESJOFORS | 4282900 |
MAXGEAR | 60-0006 |
MONROE | SP0541 |
MONROE | SP0691 |
MS | 4282900-PCS-MS |
SACHS | 996384 |
SACHS | 996385 |
SEAT | 1L0511115A |
SEAT | 1L0511115C 951 |
SEAT | 1L0511115E |
SEAT | 1L0511115E 951 |
SUPLEX | 30004 |
SUPLEX | 30008 |
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Kamoka to polski producent części samochodowych. Stosunkowo młoda firma, która początkowo działała lokalnie, dziś jest rozpoznawalna w wielu krajach europejskich. Powoli rozwijany jest również eksport części samochodowych Kamoka do krajów położonych poza Starym Kontynentem. Popularność i uznanie marki Kamoka w dużej mierze są konsekwencją bogatej oferty przedsiębiorstwa. Każdego roku w katalogu przybywa co najmniej kilkaset pozycji, przez co już dzisiaj firma jest kompleksowym dostawcą autoczęści.
Oferta przedsiębiorstwa to niemal 80 linii produktowych oraz ponad 10 000 referencji. Tym samym kategorie produktowe w ofercie Kamoka odpowiadają wszystkim układom samochodowym. Dużą popularnością cieszą się klocki hamulcowe Kamoka, które warto montować w zestawie z tarczami od tego samego producenta. Ponadto, znaczną część asortymentu stanowią części zawieszenia. Sworznie, tuleje, stabilizatory i wahacze Kamoka to tylko niektóre z autoczęści oferowanych przez producenta w tej kategorii.
Kamoka to młoda firma, która pojawiła się na polskim rynku dopiero w 2005 roku. Pomimo dużej konkurencji producent znalazł dla siebie miejsce, szybko zdobywając rzeszę wiernych klientów. Dzisiaj firma Kamoka posiada pewną pozycję na rynku, a jej produkty stanowią interesującą alternatywę dla europejskich kierowców. Jakościowo części samochodowe Kamoka nie odbiegają pod żadnym względem od autoczęści desygnowanych logo najbardziej renomowanych marek. Jednocześnie ceny części Kamoka są zdecydowanie bardziej atrakcyjne.