- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Nie dla wariantu wyposażenia: iL
- Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów bez systemu poziomującego
- Projekt resora: Sprężyna zwojowa
Dodaj opinię
(10.03.2023)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia LESJÖFORS 4004215 (Oś przednia)
(11.07.2022)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia LESJÖFORS 4295842 (Oś tylna)
(02.08.2018)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia LESJÖFORS 4095005 (Oś przednia)
Producent | Numery OEM |
---|
BILSTEIN | 36-129348 |
BMW | 33531131436 |
BMW | 33531131805 |
KF | 101612 |
KYB | RA5021 |
KYB | RA5260 |
MONROE | SP0507 |
SACHS | 996443 |
SUPLEX | 06081 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Lesjofors Automotive to obecnie jeden z największych koncernów, które zajmują się produkcją sprężyn śrubowych znajdujących zastosowanie w przemyśle samochodowym. Firma została założona w 1875 roku. Dzięki ścisłej współpracy z lokalnym przemysłem metalurgicznym przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję kabli i metalowych drążków, a już w 1852 roku wyprodukowano pierwszą sprężynę śrubową. Obecnie firma należy do szwedzkiej grupy Beijer Alma, ogromnego inwestora przemysłowego.
Aktualnie Lesjofors jest jednym z liderów produkcji oraz sprzedaży sprężyn do samochodów osobowych oraz dostawczych. Doskonała jakość wykonania, ponadprzeciętna trwałość oraz szereg innowacyjnych rozwiązań sprawia, że produkty tej marki są coraz chętniej wybierane przez kierowców z całego świata. Większość produktów oferowanych przez Lesjöfors trafia na rynek części zamiennych, jednak część z nich wykorzystywana jest przez popularnych producentów samochodów jako części OEM, trafiające do samochodów na tzw. pierwszy montaż.
Siedziba główna oraz większość magazynów należących do Lesjöfors zlokalizowanych jest w Szwecji. Firma posiada jednak rozbudowaną sieć dystrybucyjną obejmującą kraje europejskie, azjatyckie oraz północnoamerykańskie. Dzięki przywiązaniu znacznej wagi do jakości sprzedawanych produktów oraz nowoczesnym technologiom firma stale poszerza swoją ofertę i dociera do nowych klientów na całym świecie.