- Średnica [mm]: 225
- Średnica wewnętrzna [mm]: 144
- Średnica zabudowy [mm]: 277
- Średnica otworu centrującego [mm]: 22
- Ilość zębów: 20
Dodaj opinię
(11.03.2019)
Opinia wystawiona dla Sprzęgło - komplet ASHIKA 92-S0-002
(07.02.2018)
Opinia wystawiona dla Sprzęgło - komplet ASHIKA 92-00-008
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | KM-090 |
AP | KT90224 |
ASHUKI | 0600-5115 |
BLUEPRINT | ADC43096 |
EXEDY | MBK2108 |
IAP | 201-12057D |
IPS PARTS | ICK-5558 |
JAPANPAR | KF-5001 |
JAPKO | 925001 |
KAVO PARTS | CP-4035 |
KAWE | 960781 |
LUK | 623 3304 00 |
MITSUBISHI | 2301A051 |
MITSUBISHI | 2304A022 |
MITSUBISHI | AW303858 |
MITSUBISHI | MD706180 |
MITSUBISHI | MD719925 |
MITSUBISHI | MD722744 |
MITSUBISHI | MD749998 |
MITSUBISHI | MME61542 |
MITSUBISHI | MME61543 |
MITSUBISHI | MN107773 |
MITSUBISHI | MN132332 |
MITSUBISHI | MN168061 |
MITSUBISHI | MN168062 |
MITSUBISHI | MR453754 |
MITSUBISHI | MR477359 |
MITSUBISHI | MR980571 |
NIPPARTS | N2005141 |
NPS | M200I40 |
SACHS | 3000 950 953 |
VALEO | 828688 |
WESTLAKE | WMT030 |
CITROËN
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.