- Średnica [mm]: 180
- Ilość zębów: 18
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | KT6208 |
CITRO | 2050 03 |
CITRO | 2050 04 |
CITRO | 2050 05 |
CITRO | 2051 14 |
CITRO | 2051 S6 |
CITRO | 2052 93 |
CITRO | 2052 94 |
CITRO | 95 619 659 |
CITRO | 95 619 660 |
CITRO | 95 666 919 |
HAVAM | AK8046 |
LUK | 616 0564 00 |
LUK | 618 0565 00 |
LUK | 618 0761 00 |
LUK | 618 1610 00 |
LUK | 618 1693 00 |
PEUGE | 2004 94 |
PEUGE | 2004 G2 |
PEUGE | 2050 02 |
PEUGE | 2051 14 |
PEUGE | 2051 S6 |
PEUGE | 2052 93 |
QUINTON HA | QKT348AF |
QUINTON HA | QKT723AF |
SACHS | 01 3000 556 101 |
SACHS | 6523 |
VALEO | 006781 |
VALEO | 006782 |
VALEO | 006783 |
VALEO | 616 349 |
VALEO | 616 694 |
VALEO | 801256 |
VALEO | 801411 |
VALEO | 801560 |
VALEO | 826593 |
VALEO | 826595 |
VALEO | 899 039 |
VALEO | K143T |
VALEO | K256S |
VALEO | K361S |
VALEO | K396S |
VALEO | K475S |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.