- Średnica [mm]: 235
- Średnica wewnętrzna [mm]: 155
- Średnica zabudowy [mm]: 285
- Średnica otworu centrującego [mm]: 29
- Ilość zębów: 21
- Wyposażenie sprzęgła: autoregistrante
- Wyposażenie sprzęgła: Self-adjusting
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Tarcza dociskowa sprzęgła JAPKO 70266 | 70266 |
1 szt. | Łożysko oporowe JAPKO 90231 | 90231 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | KT-378 |
ASHIKA | 922092 |
BBFREDLINE | 25TO130 |
BLUEPRINT | ADT330234 |
BLUEPRINT | ADT330234C |
BLUEPRINT | ADT330290 |
BLUEPRINT | ADT330291 |
EXEDY | TYK2259 |
HBJAKOPART | J2002399 |
HONGYAN | 25TO130 |
IAP | 201-17156 |
IAP | 201-17159 |
IAP | 201-17159G |
IAP | 201-17186 |
JAPANPAR | KF-2092 |
KAISHIN | KT378-K |
KAVO PARTS | CP-1197 |
LUK | 624 3386 09 |
LUK | 624 3562 00 |
SACHS | 3000 950 742 |
TOYOT | 3100105030 |
TOYOT | 3100105040 |
TOYOT | 3100105060 |
TOYOT | 3100105100 |
TOYOT | 3100105150 |
TOYOT | 3100105160 |
TOYOT | 3100105170 |
TOYOT | 310010R030 |
TOYOT | 310010R040 |
TOYOT | 310010W050 |
TOYOT | 310010W051 |
TOYOT | 310010W060 |
TOYOT | 310010W061 |
TOYOT | 310010W090 |
TOYOT | 3123020200 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.