- Średnica [mm]: 228
- Sprzęgło: Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
- Ciężar netto [kg]: 16,96
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 12 23 6 72 |
BMW | 21 20 7 541 018 |
BMW | 21 20 7 560 203 |
BMW | 21 20 7 560 206 |
BMW | 21 20 7 566 328 |
BMW | 21 20 7 567 842 |
BMW | 21 20 7 568 006 |
BMW | 21 20 7 568 300 |
BMW | 21 20 7 573 045 |
BMW | 21 20 7 576 519 |
BMW | 21 20 7 599 307 |
BMW | 21 21 1 223 672 |
BMW | 21 21 7 515 087 |
BMW | 21 21 7 567 842 |
BMW | 21 21 7 573 046 |
BMW | 21 51 7 564 026 |
BMW | 21 51 7 570 154 |
BMW | 75 15 0 87 |
BMW | 75 41 0 18 |
BMW | 75 60 2 03 |
BMW | 75 60 2 06 |
BMW | 75 66 3 28 |
BMW | 75 67 8 40 |
BMW | 75 67 8 42 |
BMW | 75 68 0 06 |
BMW | 75 68 3 00 |
BMW | 75 70 1 54 |
BMW | 75 73 0 44 |
BMW | 75 73 0 45 |
BMW | 75 73 0 46 |
BMW | 75 76 5 19 |
BMW | 75 94 4 43 |
BMW | 75 99 3 07 |
CLUTCHNUS | MCK2667F |
LUK | 600 0254 00 |
NATIONAL | CK10216F |
SACHS | 2290 601 122 |
VALEO | 835095 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.