- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Wymienić po km: 100000
- Świeca zapłonowa: Elektroda środkowa irydowa
- Moment dokrecenia [Nm]: 17
- Rozmiar klucza: 14 mm Bi-Hex
- Wymiar gwintu: M12x1,25
- Długość gwintu 1 [mm]: 26,5
- Ilość biegunów: 1
Dodaj opinię
(03.02.2023)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BRISK 1898
(20.07.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BRISK 1622
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 0 034 098 |
BMW | 0 035 531 |
BMW | 12 12 0 034 097 |
BMW | 12 12 0 034 098 |
BMW | 12 12 0 034 677 |
BMW | 12 12 0 035 531 |
BMW | 12 12 0 035 933 |
BMW | 12 12 2 158 165 |
BMW | 12 12 7 534 226 |
BMW | 12 12 7 570 106 |
BMW | 12 12 7 570 106.02 |
BMW | 2 158 165 |
BMW | 2 26A I04 |
BMW | 7 534 226 |
BMW | 7 534 226 AI04 |
BMW | 7 570 106 |
BMW | 7 570 106.02 |
BORGW BERU | 0 002 240 902 |
BORGW BERU | 0 002 240 907 |
BORGW BERU | 0 900 004 239 |
BORGW BERU | 0002240909 |
BORGW BERU | 0002240911 |
BORGW BERU | 12 ZR-6 SP03 |
BORGW BERU | 12 ZR-6 SP2 |
BORGW BERU | 12 ZR-6 SPP2 |
BORGW BERU | 12 ZR-6 SPP2-1 |
BORGW BERU | Z 233 |
BORGW BERU | Z 233 SB |
BORGW BERU | Z 318 |
BORGW BERU | Z 332 |
BORGW BERU | Z 336 |
BOSCH | 0 242 129 512 |
BOSCH | 0 242 135 518 |
BOSCH | 0 242 140 535 |
BOSCH | ZQR 8 SI302 |
BOSCH | ZR 6 SPP302 |
BOSCH | ZR 7 SI332S |
CHAMPION | OE205 |
CHAMPION | RERX4PMPB |
EUROREPAR | 16 484 069 80 |
EUROREPAR | BOA31 |
EYQUEM | 0911 007 410 |
EYQUEM | 0911 007 435 |
EYQUEM | 0911 007 447 |
EYQUEM | A500 |
EYQUEM | A513 |
EYQUEM | A525 |
EYQUEM | RXC42HSEDP2A |
EYQUEM | RXC58HSEDP |
EYQUEM | RXN62HSDP |
MERCE | 004 159 60 03 |
MERCE | 004 159 63 03 |
MERCE | 004 159 64 03 |
MERCE | 004 159 81 03 |
MERCE | A 004 159 60 03 |
MERCE | A 004 159 63 03 |
MERCE | A 004 159 81 03 |
MINI | 0 034 098 |
MINI | 0 035 531 |
MINI | 12 12 0 034 098 |
MINI | 12 12 0 034 677 |
MINI | 12 12 0 035 531 |
MINI | 12 12 0 035 933 |
MINI | 12 12 2 158 165 |
MINI | 12 12 2 163 332 |
MINI | 12 12 7 534 226 |
MINI | 12 12 7 570 106 |
MINI | 12 12 7 570 106.02 |
MINI | 2 158 165 |
MINI | 2 163 332 |
MINI | 2 26A I04 |
MINI | 7 534 226 |
MINI | 7 534 226 AI04 |
MINI | 7 570 106 |
MINI | 7 570 106.02 |
NGK | 5843 |
NGK | 5992 |
NGK | 90223 |
NGK | 91530 |
NGK | 95770 |
NGK | ILZKBR7A-8G |
NGK | ILZKBR7B8DG |
NGK | PLZKBR7A-G |
NGK | PLZKBR7B8DG |
NGK | PLZKBR7B8G |
PSA | 5960 92 |
PSA | 5960 93 |
PSA | 5960 A5 |
PSA | 5960 E1 |
PSA | 5960 E2 |
PSA | 5960 G4 |
PSA | 5960 H9 |
PSA | 5960 K9 |
PSA | 5960 L0 |
PSA | 5960 L5 |
PSA | 5962 A5 |
PSA | V7 534 226 80 |
PSA | V7 534 226 80-03 |
PSA | V7 570 106 80 |
BMW
|
CITROËN
|
DS
|
MERCEDES-BENZ
|
MINI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Firma Brisk powstała w 1992 roku, jako kontynuator tradycji państwowego producenta części samochodowych z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. Brisk to czeska marka, której elementy powstają na terenie rodzimego kraju. Części Brisk to przede wszystkim świece żarowe i świece zapłonowe. Państwowa spółka, po której schedę przejęła firma Brisk, również działała przede wszystkim w tym obszarze, co oznacza, że producent ma ogromne doświadczenie w produkcji świec żarowych i zapłonowych. Wąska specjalizacja sprawia, że inżynierowie pracujący w laboratoriach Brisk mogą całą swoją uwagę poświęcić na doskonalenie świec. Dzięki temu dzisiaj świece zapłonowe Brisk są uważane za jedne z najlepszych na świecie, podobnie jak świece żarowe, cieszące się dużą popularnością między innymi w Polsce. Jednak dystrybucja auto części Brisk odbywa się na zdecydowanie większą skalę. Docierają one do licznych krajów w Europie i nie tylko. Oferta producenta to świece zarówno do silników napędzanych benzyną, jak i gazem. Od lat firma jest dostawcą części na pierwszy montaż dla licznych producentów samochodów osobowych i nie tylko. Ponadto, części Brisk trafiają również na aftermarket.