Dodaj opinię
(06.08.2021)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa NGK 90061
(11.03.2021)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa NGK 1640
(04.02.2021)
Świece od NGK mam od tamtego roku i doskonale sprawdzają się przy instalacji gazowej. Nigdy nie miałem żadnych problemów z nimi, więc opinia jak najbardziej pozytywna. Sklep ma wiele innych części, więc na pewno wróce tu w razie potrzeby
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa NGK 5266
Producent | Numery OEM |
---|
ABARTH | 59 84 03 6 |
ABARTH | 71 71 16 39 |
ABARTH | 71 71 16 40 |
ABARTH | 71 71 18 06 |
ABARTH | 75 54 44 4 |
ABARTH | 77 60 38 2 |
ABARTH | 9FY SSR |
ACDELCO | 41-601 |
ACDELCO | CR42CXLS |
ACDELCO | CR43CXLS |
ACDELCO | R42CXLS |
ACDELCO | R42XLS |
ACDELCO | R43CXLS |
ACDELCO | R43XLS |
AGRIA | 759 99 |
ALFA | 59 84 03 6 |
ALFA | 71 71 16 39 |
ALFA | 71 71 16 40 |
ALFA | 71 71 18 06 |
ALFA | 75 54 44 4 |
ALFA | 77 60 38 2 |
ALFA | 9FY SSR |
BORGW BERU | 0002335701 |
BORGW BERU | 0002340701 |
BORGW BERU | 14R-6D |
BORGW BERU | 14R-6DU |
BORGW BERU | 14R-7D |
BORGW BERU | 14R-7DU |
BORGW BERU | Z 20 |
BORGW BERU | Z 27 |
BOSCH | +1 |
BOSCH | +12 |
BOSCH | 0 241 235 099 |
BOSCH | 0 242 235 511 |
BOSCH | 0 242 235 529 |
BOSCH | 0 242 235 537 |
BOSCH | 0 242 235 630 |
BOSCH | 0 242 235 663 |
BOSCH | 0 242 235 909 |
BOSCH | 0 242 235 930 |
BOSCH | 0 242 240 511 |
BOSCH | 0 242 240 521 |
BOSCH | 0 242 240 579 |
BOSCH | 0 242 240 592 |
BOSCH | 0 242 240 849 |
BOSCH | F 000 KE0 P34 |
BOSCH | W 175 TR30 |
BOSCH | W 200 TR30 |
BOSCH | W 7 DCR |
BOSCH | WR 6 D |
BOSCH | WR 6 D+ |
BOSCH | WR 6 DC |
BOSCH | WR 6 DC+ |
BOSCH | WR 6 DP |
BOSCH | WR 7 D |
BOSCH | WR 7 D+ |
BOSCH | WR 7 DC |
BOSCH | WR 7 DC+ |
BOSCH | WR 7 DC2 |
BRISK | LR 15 YC |
BRISK | LR 15 Z |
CHAMPION | 2332 |
CHAMPION | CCH4151 |
CHAMPION | EON 5 /286 |
CHAMPION | EON5 |
CHAMPION | OE 004 /B04 |
CHAMPION | OE 006 /B04 |
CHAMPION | OE 111 |
CHAMPION | OE 111 /T10 |
CHAMPION | OE004 |
CHAMPION | OE004/R04 |
CHAMPION | OE004/T10 |
CHAMPION | OE006 |
CHAMPION | OE006/R04 |
CHAMPION | OE006/T10 |
CHAMPION | RN10Y |
CHAMPION | RN10YC |
CHAMPION | RN9Y |
CHAMPION | RN9YC |
CHAMPION | RN9YCC |
CITRO | 59622A |
DACIA | 77 00 727 383 |
DACIA | 77 01 414 031 |
DAIHA | 90048-51095-000 |
DAIHA | 90048-51096-000 |
DENSO | 3344 |
DENSO | 4602 |
DENSO | D 2 |
DENSO | T02 |
DENSO | W20EPR |
DENSO | W20EPR-U |
DENSO | W20TT |
EYQUEM | RC62LS |
FERRA | 59 84 03 6 |
FERRA | 71 71 16 39 |
FERRA | 71 71 16 40 |
FERRA | 71 71 18 06 |
FERRA | 75 54 44 4 |
FERRA | 77 60 38 2 |
FERRA | 9FY SSR |
FIAT | 5984036 |
FIAT | 71711639 |
FIAT | 71711640 |
FIAT | 71711806 |
FIAT | 7554444 |
FIAT | 7760382 |
FIAT | 9FYSSR |
FORD | 5099742 |
FORD | 5099768 |
GUTBR | 090.50.805 |
HITACHI | RL 45 PW |
HITACHI | RL 45 PX |
HONDA | 3191W-Z0M-5600 |
HONDA | 89839-99010 |
HONDA | 98079-56846 |
HONDA | 98079-56855 |
HONDA | 98079-56876-H0 |
HYUNDAI | 18811-08061 |
INFIN | 22401-V1416 |
INFIN | 22401-V1486-PC |
INFIN | 22401-V1491 |
INFIN | 22401-W9816 |
INFIN | B2401-V1416 |
ISUZU | 8-94219943-0 |
JAPCA | 123 789 |
JAPCA | 123 899 |
JAPCA | 166 573 |
KAWAS | 9207 01025 |
KAWAS | 92070-2077 |
KAWAS | E920701025 |
KAWAS | J 4520 W20 EPRU |
KIA | 18811-08061 |
LANCIA | 59 84 03 6 |
LANCIA | 71 71 16 39 |
LANCIA | 71 71 16 40 |
LANCIA | 71 71 18 06 |
LANCIA | 75 54 44 4 |
LANCIA | 77 60 38 2 |
LANCIA | 9FY SSR |
LETRIKA | FE65PRP2 |
LETRIKA | FE65PRS |
LEXUS | 90098-20325 |
LEXUS | 90098-20745 |
LEXUS | 90098-70058 |
MAG | 061 830 211 304 |
MAG | 062 000 740 304 |
MAG | CW 7 LPR |
MAG | CW 78 LPR |
MAG | F 7 LCR |
MASER | 59 84 03 6 |
MASER | 71 71 16 39 |
MASER | 71 71 16 40 |
MASER | 71 71 18 06 |
MASER | 75 54 44 4 |
MASER | 77 60 38 2 |
MASER | 9FY SSR |
MAZDA | 0000-18-1690 |
MAZDA | 1690-18-110 |
MAZDA | 1Y01-18-110 |
MERCURY | 810 883 |
MITSUBISHI | MS 851 218 |
MITSUBISHI | MS 851 413 |
MITSUBISHI | MS851233 |
MITSUBISHI | MS851236 |
MITSUBISHI | Z 2152 945 |
Motorcraft | 1 Y 01 |
Motorcraft | AGR22 |
Motorcraft | AGR22C |
Motorcraft | AGR22CU |
Motorcraft | AGR32 |
Motorcraft | AGR32C |
Motorcraft | AGR32CU |
Motorcraft | AGS22C |
NISSA | 22401-V1416 |
NISSA | 22401-V1486-PC |
NISSA | 22401-V1491 |
NISSA | 22401-W9816 |
NISSA | B2401-V1416 |
OPEL | 90 239 568 |
OPEL | 90 355 136 |
PAL | LR15YC |
PEUGE | 5962.2A |
PRESTOLITE | 14GR22 |
RENAU | 77 00 727 383 |
RENAU | 77 01 414 031 |
SUBAR | 22401-AA200 |
SUBAR | 22401-KA130 |
SUBAR | 22401AA220 |
SUZUK | 09482-00299 |
SUZUK | 09482-00409 |
SUZUK | 09482-00487 |
TORCH | F 6 RTC |
TOYOT | 90098-20325 |
TOYOT | 90098-20745 |
TOYOT | 90098-70058 |
UNI | GSP263 |
UNI | GSP4462 |
VOLVO | 13 67 528 |
VOLVO | 13 67 529 |
VOLVO | 2707 46 |
WOLF OIL | 2 090 306 |
WOLF | 2 090 306 |
WOLFOIL | 2 090 306 |
YAMAH | 94700-00234 |
YAMAH | 94701-00234 |
YAMAH | 94702-00234 |
YAMAH | 94703-00234 |
YANMAR | 160693-78010 |
ALFA ROMEO
|
AUSTIN
|
AUTOBIANCHI
|
BMW
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
DAEWOO
|
DAIHATSU
|
FIAT
|
FORD
|
FSO
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
INNOCENTI
|
ISUZU
|
KIA
|
LADA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LOTUS
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MG
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
NISSAN
|
OPEL
|
PANTHER
|
PININFARINA
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RENAULT
|
ROVER
|
SEAT
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
TVR
|
VOLVO
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
NGK to wiodący producent elementów układu zapłonowego. Firma od ponad 80 lat produkuje świece zapłonowe, nieustannie udoskonalając swoje produkty. Obecnie świece zapłonowe NGK słyną z nowoczesności, gdyż głównym celem firmy jest dostarczanie klientom zaawansowanych technologicznie części zapłonowych. Przedsiębiorstwo NGK to największy producent tego typu elementów, które zapewniają błyskawiczny zapłon nawet w trudnych warunkach. Podstawę oferty przedsiębiorstwa stanowią nowoczesne świece irydowe i platynowe. Niemniej jednak firma pragnie spełniać potrzeby wszystkich kierowców, przez co jej oferta świec zapłonowych jest o wiele bogatsza. Znajdują się w niej również m.in. świece hybrydowe, LPG czy też modele z elektrodami bocznymi. Ponadto, oferta firmy NGK to szeroki wybór cewek zapłonowych, które pod względem niezawodności ani trochę nie ustępują świecom NGK.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, firma NGK poszerzyła swoją ofertę, wprowadzając do niej elementy elektroniki. Ważne miejsce w ofercie zajmują dzisiaj sondy lambda, niezbędne dla pomiaru tlenu obecnego w spalinach. Ponadto, NGK oferuje również czujniki temperatury odprowadzanych spalin oraz czujniki ciśnienia.
NGK to ogromna korporacja, pod której zarządem znajduje się kilkadziesiąt spółek. Zakres działania firmy jest zatem ogromny i sięga wszystkich kontynentów. Firma zaopatruje kierowców poruszających się samochodami osobowymi, jednak jej produkty sprawdzają się również w pojazdach sportowych. Mowa tutaj nie tylko o samochodach rajdowych, ale również o pojazdach Formuły 1.