- Świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa
- Długość gwintu [mm]: 26,5
- Odstęp elektrod: 0,9
- Rozmiar klucza: 16
- Moment dokręcenia od [Nm]: 20
- Moment dokręcenia do [Nm]: 30
Dodaj opinię
(13.01.2020)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa VALEO 246490
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | 14FR-7MU2 |
BORGW BERU | 14FR-8MU2 |
BORGW BERU | 14FR7MU2 |
BORGW BERU | 14FR8MU2 |
BORGW BERU | Z183 |
BORGW BERU | Z184 |
BORGW BERU | Z223 |
BOSCH | 0 242 229 630 |
BOSCH | 242229630 |
BOSCH | FR8MC9 |
BOSCH | FR8ME |
BRISK | ER17YC-9 |
BRISK | ER17YC9 |
CHAMPION | OE035 |
CHAMPION | OE178 |
CHAMPION | REC9MCLX |
CHAMPION | REC9YCL |
CITRO | 5960-F7 |
CITRO | 5960F7 |
CITRO | 5962-5L |
CITRO | 59625L |
CITROEN DF | 5960-F7 |
CITROEN DF | 5960F7 |
EYQUEM | FRN52HZ3A |
EYQUEM | RFN52HZ |
EYQUEM | RFN52HZ3A |
MAG | 359000400230 |
NGK | 7113 |
NGK | 92297 |
NGK | LFR5B |
PEUGE | 5960 14 |
PEUGE | 5960-17 |
PEUGE | 5960-53 |
PEUGE | 5960-57 |
PEUGE | 5960-75 |
PEUGE | 5960-F7 |
PEUGE | 596014 |
PEUGE | 596017 |
PEUGE | 596053 |
PEUGE | 596057 |
PEUGE | 596075 |
PEUGE | 5960F7 |
PEUGE | 5962 5L |
PEUGE | 5962 5M |
PEUGE | 59625L |
PEUGE | 59625M |
PEUGEOT DF | 5960-F7 |
PEUGEOT DF | 5960F7 |
RENAU | 86 71 005 675 |
RENAU | 8671005675 |
TOPRAN | 721312 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.