- Wymiar gwintu: M10x1,00
- Długość całkowita [mm]: 97
- Głębokosć zabudowy [mm]: 30
- Technika połączeń: PIN 4
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Rozmiar klucza: 10
- Napięcie [V]: 5
- Moment dokręcenia od [Nm]: 10
- Moment dokręcenia do [Nm]: 15
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | 0100266008 |
BORGW BERU | GE 100 |
BOSCH | 0 250 402 001 |
BOSCH | 0 250 402 005 |
BREMI | 26500 |
CHAMPION | CH700 |
DENSO | DG-177 |
EYQUEM | 0911101201 |
EYQUEM | GPE70 |
FAE | 74250 |
FEBI | 24176 |
KAGER | 65-2046 |
LUCAS_DIES | LP087 |
MAG | 062407177312 |
MAG | 062900038304 |
MEYLE | 1008600001 |
NGK | 7560 |
NGK | D-Power 50 |
NGK | DP 50 |
NGK | Y-607AS |
SWAG | 32924176 |
VEMO | V99-14-0040 |
VW | N 105 916 02 |
VW | N 105 916 03 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osprzęt wysokoprężnej jednostki napędowej składa się z wielu elementów. Za jedne z kluczowych dla działania silnika Diesla należy uznać świece żarowe. To właśnie dzięki ich pracy dochodzi do rozruchu silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych. Niestety świece, szczególnie w nowoczesnych samochodach, bardzo szybko ulegają zużyciu.
Awaria świec żarowych jest łatwa w diagnozie. Nowsze samochody wyposażono w odpowiedni sygnał informacyjny – kontrolka na desce rozdzielczej, która powiadamia kierowcę, że doszło do usterki świec żarowych. Niestety takiej kontrolki nie znajdziemy w starszych modelach samochodów i awarię należy zdiagnozować samodzielnie lub u mechanika.
Typowe objawy uszkodzonych świec żarowych to przede wszystkim nierówna praca silnika (pierwsze kilka minut od uruchomienia). Ponadto da się zauważyć szarpanie jednostki napędowej, wyraźny spadek mocny oraz problemy z rozruchem. Czarny dym z układu wydechowego podczas odpalania samochodu może być także zwiastunem uszkodzonych świec.
Z reguły uszkodzeniu ulega najpierw tylko jedna ze świec żarowych, dlatego niekiedy ciężko zauważyć poszczególne nieprawidłowości. Awaria kolejnej ze świec jednak wyraźnie pogorszy funkcjonowanie silnika i powyższe symptomy będą bardziej widoczne.
Do usterki świec żarowych dochodzi zwykle na skutek co najmniej kilku czynników. Za najczęstsze podaje się przegrzanie świec oraz kiepski stan układu wtryskowego. Ponadto za istotne należy uznać warunki eksploatacji. Jazda na krótkich odcinkach w dużym stopniu obciąży świece żarowe i skróci ich żywotność.
Wymiana świec żarowych to podstawowa z czynności obsługowych pojazdów z silnikiem Diesla.
Wybór świec żarowych nie należy do łatwych ze względu na obszerny wybór części zamiennych. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów.
Firma Brisk powstała w 1992 roku, jako kontynuator tradycji państwowego producenta części samochodowych z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. Brisk to czeska marka, której elementy powstają na terenie rodzimego kraju. Części Brisk to przede wszystkim świece żarowe i świece zapłonowe. Państwowa spółka, po której schedę przejęła firma Brisk, również działała przede wszystkim w tym obszarze, co oznacza, że producent ma ogromne doświadczenie w produkcji świec żarowych i zapłonowych. Wąska specjalizacja sprawia, że inżynierowie pracujący w laboratoriach Brisk mogą całą swoją uwagę poświęcić na doskonalenie świec. Dzięki temu dzisiaj świece zapłonowe Brisk są uważane za jedne z najlepszych na świecie, podobnie jak świece żarowe, cieszące się dużą popularnością między innymi w Polsce. Jednak dystrybucja auto części Brisk odbywa się na zdecydowanie większą skalę. Docierają one do licznych krajów w Europie i nie tylko. Oferta producenta to świece zarówno do silników napędzanych benzyną, jak i gazem. Od lat firma jest dostawcą części na pierwszy montaż dla licznych producentów samochodów osobowych i nie tylko. Ponadto, części Brisk trafiają również na aftermarket.