- Techniczny numer informacyjny: HKT
- Długość całkowita [mm]: 84
- Długość 1 [mm]: 45
- Długość 2 [mm]: 22
- Średnica [mm]: 5
- Napięcie [V]: 11
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | PZ38 |
BLUEPRINT | ADM51803 |
HKT | PZ-38 |
JAPANPAR | PZ38 |
KAVO PARTS | IGP-4006 |
KAVO PARTS | IGP-4501 |
KAVO PARTS | IGP-4507 |
KAVO PARTS | IGP-6501 |
KIA | 0K04S-18-140A |
KIA | 0K04S18140 |
KIA | 0K05418140 |
KIA | 0K05818140 |
KIA | 0K710-18-140 |
KIA | 0K758-18-140A |
KIA | 0K75B-18-140 |
KIA | OK71018140A |
KIA | OK75818140 |
KIA | OK75B18140 |
MAZDA | RFG1-18-601 |
MAZDA | RFG118601 |
ALFA ROMEO
|
ASIA MOTORS
|
AUDI
|
BERTONE
|
BMW
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
FIAT
|
FORD
|
FSO
|
HYUNDAI
|
INNOCENTI
|
JEEP
|
KIA
|
LADA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PROTON
|
RENAULT
|
ROVER
|
SEAT
|
SKODA
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osprzęt wysokoprężnej jednostki napędowej składa się z wielu elementów. Za jedne z kluczowych dla działania silnika Diesla należy uznać świece żarowe. To właśnie dzięki ich pracy dochodzi do rozruchu silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych. Niestety świece, szczególnie w nowoczesnych samochodach, bardzo szybko ulegają zużyciu.
Awaria świec żarowych jest łatwa w diagnozie. Nowsze samochody wyposażono w odpowiedni sygnał informacyjny – kontrolka na desce rozdzielczej, która powiadamia kierowcę, że doszło do usterki świec żarowych. Niestety takiej kontrolki nie znajdziemy w starszych modelach samochodów i awarię należy zdiagnozować samodzielnie lub u mechanika.
Typowe objawy uszkodzonych świec żarowych to przede wszystkim nierówna praca silnika (pierwsze kilka minut od uruchomienia). Ponadto da się zauważyć szarpanie jednostki napędowej, wyraźny spadek mocny oraz problemy z rozruchem. Czarny dym z układu wydechowego podczas odpalania samochodu może być także zwiastunem uszkodzonych świec.
Z reguły uszkodzeniu ulega najpierw tylko jedna ze świec żarowych, dlatego niekiedy ciężko zauważyć poszczególne nieprawidłowości. Awaria kolejnej ze świec jednak wyraźnie pogorszy funkcjonowanie silnika i powyższe symptomy będą bardziej widoczne.
Do usterki świec żarowych dochodzi zwykle na skutek co najmniej kilku czynników. Za najczęstsze podaje się przegrzanie świec oraz kiepski stan układu wtryskowego. Ponadto za istotne należy uznać warunki eksploatacji. Jazda na krótkich odcinkach w dużym stopniu obciąży świece żarowe i skróci ich żywotność.
Wymiana świec żarowych to podstawowa z czynności obsługowych pojazdów z silnikiem Diesla.
Wybór świec żarowych nie należy do łatwych ze względu na obszerny wybór części zamiennych. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.