Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
2N | 2N-GP-N10579201 |
A-N PARTS | A-N098474 |
ARVIN | 01S546E |
ARVIN | S546 |
AUDI | N 105 792 01 |
AUDI | N 105 792 02 |
AUGER | 108008 |
AUTOMEGA | 150008710 |
BORGW BERU | 0 100 226 474 |
BORGW BERU | 0 100 226 482 |
BORGW BERU | GN046 |
BOSCH | 0 250 202 023 |
BOSCH | 80039 |
BOSCH | GLP023 |
BSG | BSG 90-870-001 |
DIAMAX | DG8018 |
DIPASPORT | CND011N |
DJ PARTS | GP1188 |
DT SPARE P | 6.27311 |
ERA | 886028 |
ERA | 887043 |
EUROREPAR | 1616057180 |
EYQUEM | 0911101186 |
EYQUEM | G 4 |
FAST | FT82761 |
FEBI | 27226 |
FORD | 1207068 |
HART | 517 745 |
HART | 517 755 |
HBELPARTS | 19571014 |
HELLA | 8EG 008 498-811 |
HIDRIA | 13721121 |
HIDRIA | H1 121 |
HIDRIA | H1 810 |
HKT | B086 |
IPS PARTS | IDG-109 |
JPG | 1191800500 |
KAGER | 65-2036 |
KAMOKA | KP004 |
KARL/CRE | GX98 |
KLAXCAR | 41048 |
KLAXCAR | 41048Z |
KLAXCAR | 41173 |
KLAXCAR | 41173Z |
LETRIKA | 11721121 |
LUCAS_ELEC | LP096 |
MAG | 062900085304 |
MAG | UC61A |
MAXGEAR | 66-0017 |
MAXGEAR | 66-0096 |
MEC-DIESEL | 470200L |
MEC-DIESEL | 470200M |
MEHA AUTOM | MH70106 |
MEHA AUTOM | MH70213 |
METZGER | H1 121 |
MEYLE | 1616056480 |
MEYLE | 1616057180 |
MEYLE | 714 860 0000 |
MEYLE | MGP0091 |
MOTAQUIP | 13 721 121 |
MOTAQUIP | GN046 |
MOTAQUIP | LVGP217 |
MOTAQUIP | VGP217 |
MS | SZ-9-PCS-MS |
NGK | 6943 |
NGK | Y-741U |
OSSCA | 15941 |
RIDEX | 243G0015 |
RIDEX | 243G0199 |
SAMPA | 080.1104 |
SEAT | N 105 792 01 |
SEAT | N 105 792 02 |
SKODA | N 105 792 01 |
SKODA | N 105 792 02 |
STARTVOLT | GLSP 020 |
STARTVOLT | GLSP 509 |
STELLOX | 202 023-SX |
SWAG | 30927226 |
Stark | SKGP-1890014 |
Stark | SKGP-1890198 |
TOPRAN | 109 480 |
Technika | BP142 |
VEMO | V99-14-0041 |
VW | N 105 792 01 |
VW | N 105 792 02 |
WILMINK | 0 100 226 482 |
WILMINK | CH181/002 |
WILMINK | D5CP130 |
WILMINK | WG1054524 |
WILMINK | WG1444218 |
WILMINK | WG1461045 |
WILMINK | WG1486145 |
WILMINK | WG1497026 |
WILMINK | WG1499305 |
WILMINK | WG2009747 |
WILMINK | WG2017489 |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osprzęt wysokoprężnej jednostki napędowej składa się z wielu elementów. Za jedne z kluczowych dla działania silnika Diesla należy uznać świece żarowe. To właśnie dzięki ich pracy dochodzi do rozruchu silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych. Niestety świece, szczególnie w nowoczesnych samochodach, bardzo szybko ulegają zużyciu.
Awaria świec żarowych jest łatwa w diagnozie. Nowsze samochody wyposażono w odpowiedni sygnał informacyjny – kontrolka na desce rozdzielczej, która powiadamia kierowcę, że doszło do usterki świec żarowych. Niestety takiej kontrolki nie znajdziemy w starszych modelach samochodów i awarię należy zdiagnozować samodzielnie lub u mechanika.
Typowe objawy uszkodzonych świec żarowych to przede wszystkim nierówna praca silnika (pierwsze kilka minut od uruchomienia). Ponadto da się zauważyć szarpanie jednostki napędowej, wyraźny spadek mocny oraz problemy z rozruchem. Czarny dym z układu wydechowego podczas odpalania samochodu może być także zwiastunem uszkodzonych świec.
Z reguły uszkodzeniu ulega najpierw tylko jedna ze świec żarowych, dlatego niekiedy ciężko zauważyć poszczególne nieprawidłowości. Awaria kolejnej ze świec jednak wyraźnie pogorszy funkcjonowanie silnika i powyższe symptomy będą bardziej widoczne.
Do usterki świec żarowych dochodzi zwykle na skutek co najmniej kilku czynników. Za najczęstsze podaje się przegrzanie świec oraz kiepski stan układu wtryskowego. Ponadto za istotne należy uznać warunki eksploatacji. Jazda na krótkich odcinkach w dużym stopniu obciąży świece żarowe i skróci ich żywotność.
Wymiana świec żarowych to podstawowa z czynności obsługowych pojazdów z silnikiem Diesla.
Wybór świec żarowych nie należy do łatwych ze względu na obszerny wybór części zamiennych. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów.