- Długość [mm]: 41
- Gwint zewn. [mm]: M12 X 1,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DORMAN | 610-244 |
DORMAN | 610-244.1 |
DORMAN | 610-262 |
DORMAN | 610-262.1 |
DORMAN | 98438 |
DORMAN | 98438,1 |
DORMAN | 98446 |
DORMAN | 98446,1 |
FEBEST | 0184-005 |
TOYOT | 9008011009 |
TOYOT | 9008011069 |
TOYOT | 90942-02047 |
TOYOT | 90942-02048 |
TOYOT | 90942-02060 |
TOYOT | 9094202021 |
TOYOT | 9094202032 |
TOYOT | 9094202033 |
TOYOT | 9094202035 |
TOYOT | 9094202036 |
TOYOT | 9094202059 |
TOYOT | 9094202076 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie koła wykonuje się zwykle przy użyciu metalowych śrub. W większości przypadków to za ich pomocą koła są przytwierdzane do konstrukcji pojazdu, wyjątek stanowią jednak samochody sportowe, w których przeważnie śruby zastępuje się szpilką koła. Co prawda wymiana szpilki jest prostsza, jednak jej cena jest o wiele wyższa od ceny śruby.
Wyjątkowo nieostrożna jazda po trudnym terenie w połączeniu z nierzetelnością na linii produkcyjnej sprawiają, że może dojść do poluzowania śrub do kół. Niewielkie luzy pojedynczej śruby czasami mogą być niezauważalne w czasie jazdy, jednak powinny zostać dostrzeżone podczas przeglądu. W każdym takim przypadku należy wykonać ponowne mocowanie koła, gdyż istnieje ryzyko dalszego luzowania śruby i ostatecznie jej odpadnięcia. W przypadku większych luzów, czy też właśnie wypadnięcia śruby, kierowca częściowo traci kontrolę nad kołami, co bez wątpienia rodzi niezwykle duże niebezpieczeństwo. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do odpadnięcia koła.
Należy podkreślić, że fabryczne, a zatem pierwsze mocowanie koła przy użyciu śruby często jest też ostatnim. Przeważnie mocowanie wystarcza na cały okres eksploatacji, jednak zdarzają się wyjątki, w których konieczne jest wkręcenie nowych śrub. Należy wtedy zadbać o ich najwyższą jakość, która zapewni niezawodne mocowanie koła. Ponadto, zadanie to warto zlecić doświadczonemu mechanikowi, któremu można zaufać. Poprawne umocowanie koła decyduje o tym, czy kierowca może czuć się bezpiecznie w czasie jazdy. Przykręcenie śruby wykonuje się używając urządzenia elektrycznego, którego działanie trzeba ustawić na właściwy moment obrotowy. Zarówno bowiem zbyt lekkie, jak i zbyt mocne dokręcenie śruby może doprowadzić do ścięcia śruby, a tym samym jej odpadnięcia.
Ackoja to młoda marka, stworzona dopiero w 2016 roku. Jednak za produkcją części samochodowych Ackoja stoją profesjonaliści z wieloletnim stażem. Marka auto części Ackoja należy do niemieckiego przedsiębiorstwa Vierol. Zostało ono założone już w 1977 roku, a dzisiaj posiada w ofercie przeszło 40 000 produktów, dystrybuowanych do ponad 125 krajów. Firma specjalizuje się w produkcji części silnika oraz elektronicznych komponentów samochodowych. Jednak oferta jest o wiele bogatsza i obejmuje większość kategorii. Pod marką Ackoja oferowane są podzespoły z różnych układów samochodowych, wszystkie jednak dedykowane samochodom produkcji azjatyckiej, przeznaczonym na rynek europejski. Części Ackoja to między innymi elementy silnika i systemu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, ale też układu kierowniczego, zestawy sprzęgła i rozrządu, reflektory, i lampy, części nadwozia i wiele więcej. Oferta części samochodowych Ackoja jest kompletna i zaspokaja pełne potrzeby zdecydowanej większości pojazdów azjatyckich należących do europejskiego parku samochodowego. Jakość produktów potwierdzają liczne certyfikaty zgodności z restrykcyjnymi normami. Jednocześnie części Ackoja są dostępne w stosunkowo niskich cenach.