Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 83083 |
BECA CABLE | 2001T |
BECA CABLE | 92001 |
BECA CABLE | 95001 |
CAUTEX | 955469 |
CITRO | 16 087 344 80 |
CITRO | 5405.72 |
CITRO | 98 188 450 80 |
DS | 16 087 344 80 |
DS | 5405.72 |
DS | 98 188 450 80 |
FARE SA | 10365 |
FARE SA | 10369 |
FAST | FT21523 |
FEBI | 30400 |
FEBI | 46677 |
FIAT | 1608 7344 80 |
FIAT | 9634 6489 80 |
GOOM | BOL-0003 |
MAPCO | 95300 |
MAXGEAR | 49-1998 |
METALCAUCH | 05455 |
PEUGE | 16 087 344 80 |
PEUGE | 5405.72 |
PEUGE | 98 188 450 80 |
STC | T405455 |
STELLOX | 79-01927-SX |
SWAG | 62 93 0400 |
TOPRAN | 724 151 |
TRICLO | 338061 |
TRICLO | 338618 |
VEMA | 320002 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie koła wykonuje się zwykle przy użyciu metalowych śrub. W większości przypadków to za ich pomocą koła są przytwierdzane do konstrukcji pojazdu, wyjątek stanowią jednak samochody sportowe, w których przeważnie śruby zastępuje się szpilką koła. Co prawda wymiana szpilki jest prostsza, jednak jej cena jest o wiele wyższa od ceny śruby.
Wyjątkowo nieostrożna jazda po trudnym terenie w połączeniu z nierzetelnością na linii produkcyjnej sprawiają, że może dojść do poluzowania śrub do kół. Niewielkie luzy pojedynczej śruby czasami mogą być niezauważalne w czasie jazdy, jednak powinny zostać dostrzeżone podczas przeglądu. W każdym takim przypadku należy wykonać ponowne mocowanie koła, gdyż istnieje ryzyko dalszego luzowania śruby i ostatecznie jej odpadnięcia. W przypadku większych luzów, czy też właśnie wypadnięcia śruby, kierowca częściowo traci kontrolę nad kołami, co bez wątpienia rodzi niezwykle duże niebezpieczeństwo. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do odpadnięcia koła.
Należy podkreślić, że fabryczne, a zatem pierwsze mocowanie koła przy użyciu śruby często jest też ostatnim. Przeważnie mocowanie wystarcza na cały okres eksploatacji, jednak zdarzają się wyjątki, w których konieczne jest wkręcenie nowych śrub. Należy wtedy zadbać o ich najwyższą jakość, która zapewni niezawodne mocowanie koła. Ponadto, zadanie to warto zlecić doświadczonemu mechanikowi, któremu można zaufać. Poprawne umocowanie koła decyduje o tym, czy kierowca może czuć się bezpiecznie w czasie jazdy. Przykręcenie śruby wykonuje się używając urządzenia elektrycznego, którego działanie trzeba ustawić na właściwy moment obrotowy. Zarówno bowiem zbyt lekkie, jak i zbyt mocne dokręcenie śruby może doprowadzić do ścięcia śruby, a tym samym jej odpadnięcia.