- Średnica zewnętrzna [mm]: 170,0
- Ilość zębów: 20
- Ciężar [kg]: 0,638
- Średnica otworu centrującego [mm]: 22,1
Dodaj opinię
(06.03.2013)
Opinia wystawiona dla Tarcza sprzęgła BLUE PRINT ADT33135
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-80-06-611 |
4X4 ESTANF | EST-92-06-626 |
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1025 |
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1096 |
AISIN | DD-022 |
AISIN | DD-032 |
ASHIKA | 80-06-611 |
ASHUKI | 0600-3406 |
BBFREDLINE | 25DA022 |
CLUTCHNUS | MCK0150 |
CLUTCHNUS | SMJ07 |
CLUTCHNUS | SMJ14 |
CLUTCHNUS | SMJ15 |
CLUTCHNUS | SMJ25 |
DAIHA | 31250-87707 |
DAIHA | 31250-87708 |
DAIHA | 31250-87709 |
DAIHA | 31250-87720 |
DAIHA | 31250-97201 |
DAIHA | 31250-97201-000 |
DAIHA | 31250-B2040 |
DAIHA | 31250-B2040-000 |
EXEDY | DHD007U |
EXEDY | DHD021U |
EXEDY | DHD036U |
EXEDY | DHD036UF |
HBJAKOPART | J2206007 |
HBJAKOPART | J2206019 |
IAP | 201-03076 |
IAP | 201-03076D |
IAP | 201-03076E |
JAPANPAR | DF-611 |
JAPKO | 80611 |
JPG | 5230400210 |
KAISHIN | EC045 |
KAISHIN | KD050-k |
LUK | 317 0022 60 |
LUK | 317 0025 10 |
LUK | 317 0026 60 |
LUK | 317 0042 60 |
MDR | MCD-1611 |
MDR | MCD-1612 |
MDR | MCK-1617 |
MDR | MCK-1626 |
MDR | MCK-1644 |
MDR | MCK-1646 |
MDR | MCK-1647 |
NPS | D220U06 |
PEMEBLA | JAPDF-611 |
PEMEBLA | JAPKF-609 |
PEMEBLA | JAPKF-617 |
PEMEBLA | JAPKF-626 |
PERODUA | 31250-87708 |
SACHS | 1862 723 001 |
SACHS | 1862 896 004 |
STATIM | 17.082 |
STELLOX | 07-00141-SX |
VALEO | 803515 |
DAIHATSU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Blue Print to angielska marka części samochodowych oraz sprzętu warsztatowego i narzędzi. Auto części Blue Print można znaleźć na rynku europejskim, amerykańskim i azjatyckim. Wysoka jakość oferowanych części, a także stosunkowo niska awaryjność, sprawiły, że zapotrzebowanie na zamienniki tej marki jest bardzo duże.
Blue Print to marka grupy Bilstein. Firma produkuje części zamienne dedykowane na rynek wtórny, ale także na montaż fabryczny do takich popularnych marek samochodowych jak Ford, Cadillac, Chrysler, Nissan, Infiniti, Mazda, Lexus, SsangYong, Honda, Land Rover, Jaguar, Hyundai, Mitsubishi, Dodge czy też Hummer.
Sukces przedsiębiorstwu Blue Print zapewnia przede wszystkim maksymalne ukierunkowanie procesów produkcyjnych części samochodowych na potrzeby rynku motoryzacyjnego. Ponadto firma systematycznie aktualizuje asortyment oferowanych auto części. Aktualnie oferta marki Blue Print opiewa już w ponad 22 tysiące części, podzielonych na około 160 grup towarowych, dedykowanych samochodom osobowym i dostawczym.