- Ilość zębów: 21
- Średnica wewnętrzna [mm]: 125
- Średnica zewnętrzna [mm]: 180
Dodaj opinię
(18.06.2013)
Opinia wystawiona dla Tarcza sprzęgła EXEDY NSD042U
Producent | Numery OEM |
---|
TOYOT | 3125010030 |
TOYOT | 3125010031 |
TOYOT | 3125010032 |
TOYOT | 3125010060 |
TOYOT | 3125010061 |
TOYOT | 3125010062 |
TOYOT | 3125010063 |
TOYOT | 3125010064 |
TOYOT | 3125010065 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Exedy to japoński producent części samochodowych. Firma powstała w latach 50. XX wieku, jako przedsiębiorstwo Daikin. Z czasem zmieniono nazwę, jednak profil działalności firmy pozostał taki sam. Niezmiennie Exedy to wiodący producent skrzyń biegów oraz wszelkich elementów związanych z układem skrzyni biegów, w tym sprzęgieł. Firma produkuje części do pojazdów osobowych oraz sportowych, w tym do bolidów typowo wyścigowych.
Auto części Exedy są wysoko cenione za ponadprzeciętną sprawność i wytrzymałość. Produkty tej marki są nieustannie udoskonalane od niemal 70 lat. Przedsiębiorstwo jest bardzo wysoko wyspecjalizowane w produktach z jednej kategorii, co pozwoliło skupić całą uwagę na doprowadzaniu ich do perfekcji. Przez kilkadziesiąt lat działalności firma nawiązała współpracę z licznymi producentami samochodów. Dzisiaj skrzynie biegów Exedy są montowane między innymi w samochodach takich marek, jak: Mercedes-Benz, Ford, Toyota, Hyundai, Honda i w wielu innych.
Części samochodowe Exedy są obecnie produkowane w kilkunastu fabrykach. Większość z nich znajduje się na terenie Azji, choć produkcja ma miejsce również w Ameryce Północnej i Europie. Auto części Exedy trafiają do sprzedaży w ponad 100 krajach na całym świecie.