- Profil piasty: 20x22-26N
- Ilość zębów: 26
- Parametr: 200TS
- Średnica [mm]: 200
- Max. przenoszony moment obrotowy silnika [Nm]: 250
- Rodzaj sprzęgła: Tarcza sprzęgła ze sprężyn. skrętnym z okładziną spiekaną
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | HB 8308 |
A.P. | HB 9757 |
AISIN | DM-062 |
DACIA | 77 00 104 910 |
DACIA | 77 00 744 100 |
DACIA | 77 00 857 481 |
DAIKI | MBD 064 U |
HAVAM | AP3448 |
HAVAM | AP3686 |
LUK | 319 0105 20 |
LUK | 320 0178 10 |
LUK | 320 0178 30 |
LUK | 320 0205 30 |
LUK | 320 0263 30 |
LUK | 320 0269 30 |
LUK | 320 0270 30 |
LUK | 320 0271 30 |
LUK | 320 0467 10 |
MITSUBISHI | MB937354 |
QUINTON HA | C1014AF |
QUINTON HA | C1041AF |
RENAU | 60 01 548 018 |
RENAU | 77 00 102 032 |
RENAU | 77 00 104 910 |
RENAU | 77 00 723 197 |
RENAU | 77 00 729 385 |
RENAU | 77 00 734 176 |
RENAU | 77 00 739 633 |
RENAU | 77 00 743 120 |
RENAU | 77 00 744 100 |
RENAU | 77 00 749 879 |
RENAU | 77 00 749 880 |
RENAU | 77 00 852 732 |
RENAU | 77 00 857 480 |
RENAU | 77 00 857 481 |
RENAU | 77 00 857 483 |
RENAU | 77 00 859 213 |
RENAU | 77 00 862 363 |
RENAU | 77 00 869 903 |
RENAU | 77 00 869 904 |
RENAU | 77 00 869 905 |
RENAULT T | 77 00 857 482 |
RENAULT T | 77 02 147 275 |
SACHS | 12 1878 059 141 |
SACHS | 76 1878 998 302 |
SACHS | 80 4104 444 066 |
VALEO | 079 669 |
VALEO | 094233 |
VALEO | 267106 |
VALEO | 279 166 |
VALEO | 279379 |
VALEO | 279519 |
VALEO | 616 706 |
VALEO | 803 434 |
VALEO | 803134 |
VALEO | 803428 |
VALEO | 803431 |
VALEO | 803432 |
VALEO | D343S |
VALEO | D447S |
VALEO | D548S |
VALEO | D571S |
VALEO | D641S |
VALEO | D659S |
VOLVO | 3345369 |
VOLVO | 3430108 |
VOLVO | 3436634 |
VOLVO | 3436635 |
DACIA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
RENAULT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.