- Średnica [mm]: 210
- Ilość zębów: 28
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | DE-VW07 |
BLUEPRINT | ADV183102 |
BUGIAD | BSP21989 |
BUGIAD | BSP22513 |
CLUTCHNUS | SEE19 |
CLUTCHNUS | SMR26 |
CLUTCHNUS | SMR46 |
CLUTCHNUS | SMR52 |
FENOX | CP61037 |
HOLA | CHD033 |
ITN | 22-CD-0017 |
JPG | 1130201400 |
KAMOKA | KC070 |
KM GERMANY | 069 0101 |
LUCAS | LKCA600004 |
LUK | 321 0033 11 |
LUK | 621 1748 00 |
LUK | 621 1748 09 |
LUK | 621 3006 09 |
LUK | 621 3006 21 |
LUK | 621 3006 22 |
LUK | 621 3014 21 |
LUK | 621 3014 22 |
LUK | 621 3014 23 |
MECARM | MD4526 |
OSSCA | 01923 |
SACHS PERF | 881861 999757 |
SACHS PERF | 881861 999758 |
SACHS PERF | 881864 999844 |
SACHS | 1862 518 031 |
SEAT | 06A 141 031B |
SEAT | 06A 141 031J |
STELLOX | 07-00085-SX |
TTC | 07.23.101 |
VAICO | V10-0853 |
VALEO | 828431 |
VW | 06A 141 031B |
VW | 06A 141 031J |
WILMINK | WG2235938 |
ZEKKERT | KS-4264 |
vika | 31410006901 |
vika | K30012001 |
SEAT
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Tarcza sprzęgła AISIN DE-VW07 | AISIN | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet KAWE 958535CSC | KAWE | 886,00 zł |
BLUE PRINT ADBP300094 | BLUE PRINT | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet KM GERMANY 069 0836 | KM GERMANY | Brak ceny |
Łożysko oporowe KM GERMANY 069 0445 | KM GERMANY | Brak ceny |
Tarcza sprzęgła KM GERMANY 069 0854 | KM GERMANY | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.