- Średnica zewnętrzna [mm]: 225
- Średnica wewnętrzna [mm]: 150
- Profil piasty: 27
- Ilość zębów: 20
- Ciężar [kg]: 1,3
Dodaj opinię
(13.09.2013)
Opinia wystawiona dla Tarcza sprzęgła VALEO 803187
(10.09.2013)
Opinia wystawiona dla Tarcza sprzęgła VALEO 803185
(13.08.2013)
Opinia wystawiona dla Tarcza sprzęgła VALEO 803187
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | DT-100 |
AISIN | DT-100V |
AISIN | DT-103U |
AISIN | DT-904 |
AISIN | DT059 |
AISIN | DT100 |
AISIN | DT100V |
AISIN | DT904 |
AISIN | DTX-103 |
ASHIKA | 80-02-244 |
ASHIKA | 80-02-250 |
ASHIKA | 80-02-253 |
ASHIKA | 80-02-290 |
ASHIKA | 8002243 |
ASHIKA | 8002244 |
ASHIKA | 8002250 |
ASHIKA | 8002253 |
ASHIKA | 8002290 |
BLUEPRINT | ADT33129 |
BLUEPRINT | ADT33164 |
EXEDY | TYD108U |
EXEDY | TYD129U |
EXEDY | TYD129UF |
HBJAKOPART | J2202014 |
HBJAKOPART | J2202015 |
JAPANPAR | DF-243 |
JAPANPAR | DF-244 |
JAPANPAR | DF-250 |
JAPANPAR | DF-253 |
JAPANPAR | DF243 |
JAPANPAR | DF244 |
JAPANPAR | DF250 |
JAPANPAR | DF253 |
JAPANPAR | JDF290 |
JAPKO | 80244 |
JAPKO | 80250 |
JAPKO | 80253 |
LUK | 322 0228 60 |
LUK | 322022860 |
LUK | 323 0204 60 |
LUK | 323 0205 60 |
LUK | 323 0250 60 |
LUK | 323 0370 10 |
LUK | 323 0370 60 |
LUK | 323 0456 60 |
LUK | 323020460 |
LUK | 323020560 |
LUK | 323025060 |
LUK | 323037010 |
LUK | 323037060 |
LUK | 323045660 |
NIPPARTS | J2202044 |
NIPPARTS | J2202053 |
NK | 114517 |
NK | 114557 |
NPS | T220A102 |
NPS | T220A116 |
NPS | T220A44 |
NPS | T220A61 |
NPS | T220A97 |
NPS | T220A98 |
SACHS | 1862 616 001 |
SACHS | 1862 661 001 |
SACHS | 1862 744 004 |
SACHS | 1862 744 006 |
SACHS | 1862 919 003 |
SACHS | 1862 919 004 |
SACHS | 1862616001 |
SACHS | 1862661001 |
SACHS | 1862744004 |
SACHS | 1862744006 |
SACHS | 1862919003 |
SACHS | 1862919004 |
SACHS | 1878 001 544 |
SACHS | 1878 077 542 |
SACHS | 1878001544 |
SACHS | 1878077542 |
TOYOT | 31250-17040 |
TOYOT | 31250-20180 |
TOYOT | 31250-20250 |
TOYOT | 31250-20251 |
TOYOT | 31250-20252 |
TOYOT | 31250-32030 |
TOYOT | 31250-32031 |
TOYOT | 31250-32032 |
TOYOT | 31250-32040 |
TOYOT | 31250-32041 |
TOYOT | 31250-32042 |
TOYOT | 31250-32060 |
TOYOT | 31250-32061 |
TOYOT | 31250-33010 |
TOYOT | 31250-33011 |
TOYOT | 3125017040 |
TOYOT | 3125020180 |
TOYOT | 3125020250 |
TOYOT | 3125020251 |
TOYOT | 3125020252 |
TOYOT | 3125032030 |
TOYOT | 3125032031 |
TOYOT | 3125032032 |
TOYOT | 3125032040 |
TOYOT | 3125032041 |
TOYOT | 3125032042 |
TOYOT | 3125032060 |
TOYOT | 3125032061 |
TOYOT | 3125033010 |
TOYOT | 3125033011 |
VALEO | TY-30 |
VALEO | TY30 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.