- Średnica cylindra [mm]: 82,2
- Długość [mm]: 78,02
- Wielkość kompresji [mm]: 46,7
- Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 0,52
- Sworzeń o śr. [mm]: 25,0
- Długość trzpienia [mm]: 66
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z pierżcieniami tłokowymi
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | 350544 |
AE | 8771790 |
CITRO | PC59802480 |
KO | 203250 |
KOLBENSCHM | 99877600 |
MAHLE | 0400100 |
NURAL | 8710400000 |
NURAL | 8710400002 |
SML | 803705-00-1 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłoki to niezbędne części każdego silnika spalinowego. Odgrywają one kluczową rolę przede wszystkim w odbieraniu energii mechanicznej wytworzonej wskutek spalania paliwa. Jednak to nie jedyne zadanie jakie spoczywa na tłokach silnika. Standardowy tłok składa się z kilku elementów, jest częścią metalową, przeważnie skonstruowaną ze stopu krzemu i aluminium. Najistotniejsze części tłoka, to bez wątpienia: denko, mocowania na piastę i sworzeń, a także pierścienie. Każdy tłok silnika tworzy parę z odpowiednim cylindrem. Pierścienie będące elementami konstrukcyjnymi tłoka służą natomiast uszczelnieniu cylindrów, a tym samym zapewnieniu szczelności komorom spalania.
Nie ma wątpliwości, że tłok silnika to jedna z najważniejszych części znajdujących się w jednostce napędowej. Bez niego praca silnika jest absolutnie niemożliwa. Z tego powodu, jak również ze względu na niezwykle trudne warunki, w jakich pracują, tłoki wykonywane są z najwyższej jakości materiałów. Mają one zapewnić odporność na działanie wysokich temperatur, uszkodzenia mechaniczne oraz tarcie. Niemniej jednak nawet najlepsze tłoki z czasem mogą ulegać zużyciu, wskutek zmęczenia materiału, czy właśnie starcia powierzchni. W takim przypadku konieczna jest wymiana tłoków. Do uszkodzenia tłoka może również dojść wskutek awarii innej części samochodowej. Przykładowo, zagrożenie stanowi mocno zużyty pasek klinowy. Jeżeli ulegnie on zerwaniu, tłoki i cylindry prawdopodobnie zostaną zniszczone, ze względu na uderzenie w siebie z dużą siłą.
IPSA Autoteile Großhandelsgesellschaft to niemiecka marka, która powstała w 1993 roku. Specjalizuje się ona w dystrybucji samochodowych części zamiennych dla pojazdów osobowych, użytkowych, przemysłowych i rolniczych. Jej główna siedziba znajduje się Sömmerdzie w Niemczech. Tam też IPSA ma magazyny, w których jest ponad sześćdziesiąt części do różnym marek samochodów osobowych i dostawczych.
W ofercie IPSA znajdziemy szeroki wybór akumulatorów oraz elementów silnika. Do najpopularniejszych produktów niemieckiej marki należą:
Rozpoznawalność marce przyniosła zaawansowana logistyka, własna flota pojazdów, agencja spedycyjna, DPD i NSE, które zapewniają szybkie i kontrolowane dostawy. Głównym obszarem działalności koncernu są: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja, Holandia, Belgia, Czechy, Polska i Włochy.
IPSA od 2000 roku jest oficjalnym dystrybutorem części silnikowych AJUSA. Od samego początku niemiecka marka nastawiona była na to, aby dostarczać swoim klientom tańsze alternatywy produktów z wyższych półek. Tę misję IPSA realizuje od lat z powodzeniem, co w połączeniu z wydajną dystrybucją, pozwala na docieranie do coraz większego grona odbiorców.