- Otwór o śr[mm]: 81,01
- Długość [mm]: 53,70
- Wielkość kompresji [mm]: 32,00
- Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 2,30
- Sworzeń o śr. [mm]: 20,00
- Długość trzpienia [mm]: 57,00
- Luz denka tłoka [mm]: 0,70
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Zestaw pierścieni tłokowych NE 120050006100 | 120050006100 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 050 107 065 E |
FEDERAL MO | 87-105900-00 |
KOLBENSCHM | 94 503 700 |
MAHLE | 033 01 00 |
SEAT | 050 107 065 E |
SKODA | 050 107 065 E |
VW | 050 107 065 E |
VW | 050107065E |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Tłok MAHLE 033 01 00 | MAHLE | 327,00 zł |
Tłok KOLBENSCHMIDT 94503700 | KOLBENSCHMIDT | 258,00 zł |
Tłok NE 7150750000 | NE | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłoki to niezbędne części każdego silnika spalinowego. Odgrywają one kluczową rolę przede wszystkim w odbieraniu energii mechanicznej wytworzonej wskutek spalania paliwa. Jednak to nie jedyne zadanie jakie spoczywa na tłokach silnika. Standardowy tłok składa się z kilku elementów, jest częścią metalową, przeważnie skonstruowaną ze stopu krzemu i aluminium. Najistotniejsze części tłoka, to bez wątpienia: denko, mocowania na piastę i sworzeń, a także pierścienie. Każdy tłok silnika tworzy parę z odpowiednim cylindrem. Pierścienie będące elementami konstrukcyjnymi tłoka służą natomiast uszczelnieniu cylindrów, a tym samym zapewnieniu szczelności komorom spalania.
Nie ma wątpliwości, że tłok silnika to jedna z najważniejszych części znajdujących się w jednostce napędowej. Bez niego praca silnika jest absolutnie niemożliwa. Z tego powodu, jak również ze względu na niezwykle trudne warunki, w jakich pracują, tłoki wykonywane są z najwyższej jakości materiałów. Mają one zapewnić odporność na działanie wysokich temperatur, uszkodzenia mechaniczne oraz tarcie. Niemniej jednak nawet najlepsze tłoki z czasem mogą ulegać zużyciu, wskutek zmęczenia materiału, czy właśnie starcia powierzchni. W takim przypadku konieczna jest wymiana tłoków. Do uszkodzenia tłoka może również dojść wskutek awarii innej części samochodowej. Przykładowo, zagrożenie stanowi mocno zużyty pasek klinowy. Jeżeli ulegnie on zerwaniu, tłoki i cylindry prawdopodobnie zostaną zniszczone, ze względu na uderzenie w siebie z dużą siłą.