- Otwór o śr[mm]: 80,00
- Długość [mm]: 70,50
- Wielkość kompresji [mm]: 45,95
- Sworzeń o śr. [mm]: 30,00
- Długość trzpienia [mm]: 60,00
- Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 12,35
- Średnica wyżłobienia [mm]: 46,60
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Zestaw pierscieni tłoka NE 8938220000 | 8938220000 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
KOLBENSCHM | 40 892 600 |
NURAL | 87-424900-00 |
RENAU | 12 0A 100 10R |
RENAU | 12 0A 117 18R |
RENAU | 12 0A 138 32R |
FIAT
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłoki to niezbędne części każdego silnika spalinowego. Odgrywają one kluczową rolę przede wszystkim w odbieraniu energii mechanicznej wytworzonej wskutek spalania paliwa. Jednak to nie jedyne zadanie jakie spoczywa na tłokach silnika. Standardowy tłok składa się z kilku elementów, jest częścią metalową, przeważnie skonstruowaną ze stopu krzemu i aluminium. Najistotniejsze części tłoka, to bez wątpienia: denko, mocowania na piastę i sworzeń, a także pierścienie. Każdy tłok silnika tworzy parę z odpowiednim cylindrem. Pierścienie będące elementami konstrukcyjnymi tłoka służą natomiast uszczelnieniu cylindrów, a tym samym zapewnieniu szczelności komorom spalania.
Nie ma wątpliwości, że tłok silnika to jedna z najważniejszych części znajdujących się w jednostce napędowej. Bez niego praca silnika jest absolutnie niemożliwa. Z tego powodu, jak również ze względu na niezwykle trudne warunki, w jakich pracują, tłoki wykonywane są z najwyższej jakości materiałów. Mają one zapewnić odporność na działanie wysokich temperatur, uszkodzenia mechaniczne oraz tarcie. Niemniej jednak nawet najlepsze tłoki z czasem mogą ulegać zużyciu, wskutek zmęczenia materiału, czy właśnie starcia powierzchni. W takim przypadku konieczna jest wymiana tłoków. Do uszkodzenia tłoka może również dojść wskutek awarii innej części samochodowej. Przykładowo, zagrożenie stanowi mocno zużyty pasek klinowy. Jeżeli ulegnie on zerwaniu, tłoki i cylindry prawdopodobnie zostaną zniszczone, ze względu na uderzenie w siebie z dużą siłą.