Dodaj opinię
(23.04.2024)
Opinia wystawiona dla Tłumik końcowy BOSAL 282-949
(30.07.2023)
Opinia wystawiona dla Tłumik końcowy BOSAL 287-183
Producent | Numery OEM |
---|
ANSA | DA15307 |
ASMET | 1413 |
CIA | 25434 |
CISAM | 260711 |
ESTEE | U127130 |
FONOS | 614130 |
HAVAM | U127130 |
IMASAF | 512107 |
NISSA | 201001F501 |
NISSA | 201001F501KE |
NISSA | 201001F601 |
NISSA | 201001F601KE |
NISSA | 201005F600 |
NISSA | 201005F600KE |
NISSA | 201005F601KE |
NISSA | 201005F603 |
NISSA | 2010099B01 |
NISSA | B010M99B01CB |
NISSA | B010M99B0A |
NISSA | B010M99B0AGA |
ROMAX | DAT00713 |
ROSI | 24527 |
TESH | 210044 |
TESTA | 647113 |
TIMAX | DN361 |
USN | DN1075 |
WALKER | 17944 |
ZARA | 14602 |
NISSAN
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Tłumik końcowy IMASAF 51.21.07 | IMASAF | Brak ceny |
Tłumik końcowy IMASAF 51.22.07 | IMASAF | Brak ceny |
Układ wydechowy NPS N430N59 | NPS | Brak ceny |
Tłumik EUROREPAR E12867E | EUROREPAR | Brak ceny |
Tłumik końcowy EEC EDN520 | EEC | Brak ceny |
Tłumik końcowy KLARIUS 210735 | KLARIUS | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłumik wraz z całym układem wydechowym pełni w aucie bardzo ważne zadanie. To w końcu ten system usuwa spaliny z cylindrów, co umożliwia tym samym prawidłową i niezakłóconą pracę jednostki napędowej. Ze względu na jego niskie położenie w samochodzie, jest on narażony na wilgoć, chemię drogową czy też uszkodzenia mechaniczne.
Do awarii tłumika dochodzi z reguły z powodu uszkodzenia mechanicznego. Ponadto na skutek korozji z czasem będą pojawiać się pierwsze szczeliny. Uszkodzony tłumik objawi się kierowcy głośniejszym wydechem niż dotychczas. Jeżeli dojdzie do awarii tłumika, należy go wymienić na nowy.
Wymiana tłumika wydechowego w samochodzie to stosunkowo prosta czynność i można jej dokonać we własnym zakresie, np. w garażu. Decydując się na wymianę w warsztacie lub stacji diagnostycznej przyjdzie kierowcy zapłacić za wymianę około kilkudziesięciu złotych. Nie jest to raczej kwota, która nadwyręży budżet finansowy, a więc może warto zaoszczędzić trochę czasu i zlecić wymianę mechanikowi.
Przed zakupem nowego tłumika, warto jest dobrze zastanowić się i sprawdzić co oferuje rynek części zamiennych do samochodów. Jest wielu producentów, którzy produkują wysokiej jakości tłumiki samochodowe na wzór oryginału fabrycznego. Jedyne czego należy się wystrzegać to elementy używane oraz najtańsze zamienniki nieznanego pochodzenia – zdarza się, że taki tłumik po bardzo krótkim czasie będzie nadawał się znowu do wymiany.
Firma Bosal jest jednym z wiodących światowych producentów układów wydechowych i haków holowniczych. Poza produkcją części samochodowych, przedsiębiorstwo przykłada dużą wagę do tworzenia nowych jednostek badawczych i wdrażania najnowocześniejszych technologii dla motoryzacji.
Historia marki Bosal rozpoczęła się w 1923 r. Masowa produkcja części samochodowych ruszyła siedem lat później. Podstawowa działalność firmy skupiała się na produkcji układów wydechowych i ich komponentów. Obecnie zakłady Bosal znajdują się na całym świecie: w RPA, Kanadzie, Belgii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Danii, Irlandii, Holandii, Hiszpanii, Czechach, Włoszech.
Firma posiada 34 zakłady produkcyjne i 18 centrów dystrybucyjnych. Pod marką Bosal produkowane są wysokiej klasy części samochodowe. Firma dostarcza oryginalne wyposażenie dla wielu popularnych marek samochodów Audi, Honda, Jaguar, Mazda, Land Rover, Renault, Saab, Seat, Volkswagen, Volvo i General Motors. Ponadto marka zaopatruje niezależny rynek części zamiennych.
Firma specjalizuje się w systemach wydechowych oraz tworzenia mieszanki paliwowej. W produkcji układów wydechowych firma stosuje stal aluminiowaną, dlatego wszystkie poszczególne części Bosal będą odporne na korozję. Jednym z innowacyjnych rozwiązań firmy jest specjalny promieniowy katalizator, wewnątrz którego znajduje się metalowy element zapewniający dokładny rozkład gazów spalinowych.
Inżynierowie i przedstawiciele firmy Bosal zadbali nie tylko o trwałość i niezawodność części, ale także o ich atrakcyjną cenę.