Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASYSUM | 0R27591712 |
ASYSUM | 0R27650151 |
ASYSUM | 0R27650152 |
DRI | 729118840 |
DRI | 729119340 |
ELSTOCK | 91-1884 |
ELSTOCK | 91-1934 |
GARRETT | 759171-0002 |
GARRETT | 759171-5001S |
GARRETT | 759171-5002S |
GARRETT | 759171-5003S |
GARRETT | 7591711 |
GARRETT | 7591712 |
GARRETT | 7591713 |
GARRETT | 765015-0001 |
GARRETT | 765015-0002 |
GARRETT | 765015-0003 |
GARRETT | 765015-0004 |
GARRETT | 765015-0005 |
GARRETT | 765015-0006 |
GARRETT | 765015-1 |
GARRETT | 765015-2 |
GARRETT | 765015-3 |
GARRETT | 765015-4 |
GARRETT | 765015-5 |
GARRETT | 765015-5001S |
GARRETT | 765015-5002S |
GARRETT | 765015-5003S |
GARRETT | 765015-5004S |
GARRETT | 765015-5005S |
GARRETT | 765015-5006S |
GARRETT | 765015-6 |
GARRETT | 765015-9006S |
GARRETT | 7650150 |
GARRETT | 7650151 |
GARRETT | 7650153 |
GARRETT | 7650154 |
GARRETT | 7650155 |
GARRETT | 7650156 |
LGK | 070079027LJE |
RENAU | 7701476620 |
RENAU | 8200347344 |
RENAU | 8200473786B |
RENAU | 8200473786C |
RENAU | 8200741529 |
RENAU | 8201051043 |
RENAU | 8201051043A |
RENAU | 8201124245 |
RENAU | H8200347344 |
SCHLUTTER | 172-12520 |
SCHLUTTER | 172-12520EOL |
TMI | PA7650152 |
TURBOSHOET | 1100543 |
TURBOSHOET | GAR765015-2004X |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Turbosprężarka to element spotykany w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach. Do niedawna była to typowa z części samochodowych silnika wysokoprężnego. Aktualnie turbosprężarki montuje się jednak także w silnikach benzynowych. To podzespół, który składa się w zasadzie z dwóch elementów - turbiny oraz sprężarki.
Podstawowa rola turbosprężarki sprowadza się do dostarczania większej ilości powietrza do komory spalania silnika spalinowego. Ma to na celu zwiększenie momentu obrotowego i tym samym mocy silnika samochodowego. Źródło zasilania tego podzespołu to gazy, które wydostają się z komory spalania do układu wydechowego.
Do typowych objawów zużycia lub usterki turbosprężarki należy zaliczyć przede wszystkim charakterystyczny odgłos (mocny świst), który powstaje podczas wkręcania się turbiny na wyższe obroty. Z reguły winny jest wirnik, który został uszkodzony. Narażone na zużycie i awarie będą także uszczelniacze, a wyraźnym objawem ich uszkodzenia będzie wyciek oleju z turbosprężarki. Stosunkowo częstym awariom ulegają także łożyska.
Innym typowym objawem awarii turbosprężarki jest wyczuwalny spadek mocy silnika. W końcu to element, który w dużym stopniu wpływa na osiągi jednostki napędowej. Za spadek mocy może odpowiadać jednak także wiele innych usterek dlatego należy udać się do warsztatu w celu diagnozy problemu.
Rozwiązanie problemu jest w zasadzie tylko jedno. Wymiana całego podzespołu z wykorzystaniem wysokiej jakości części zamiennych. Oczywiście tylko takie sprawdzone zamienniki znajdziecie w sklepie iParts.pl. Kupując tego typu fabrycznie nowy produkt, będziecie mieć gwarancję bezawaryjnej pracy na długi czas, a nie jak w przypadku regenerowanego produktu.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.