Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 038253019C |
AUDI | 038253019CV500 |
DELPHI | HNX117 |
DELPHI | HRX117 |
DRI | 729119640 |
ELSTOCK | 91-1964 |
GARRETT | 713672-0004 |
GARRETT | 713672-0005 |
GARRETT | 713672-0006 |
GARRETT | 713672-0007 |
GARRETT | 713672-2 |
GARRETT | 713672-3 |
GARRETT | 713672-4 |
GARRETT | 713672-5 |
GARRETT | 713672-5002S |
GARRETT | 713672-5003S |
GARRETT | 713672-5004S |
GARRETT | 713672-5005S |
GARRETT | 713672-5006S |
GARRETT | 713672-5007S |
GARRETT | 713672-6 |
GARRETT | 713672-7 |
GARRETT | 713672-9006S |
GARRETT | 7136720 |
GARRETT | 7136722 |
GARRETT | 7136723 |
GARRETT | 7136724 |
GARRETT | 7136725 |
GARRETT | 7136726 |
GARRETT | 768331-1 |
GARRETT | 768331-2 |
GARRETT | 768331-5001S |
GARRETT | 768331-5002S |
GARRETT | 7683311 |
GARRETT | 7683312 |
GARRETT | 7683313 |
LUCAS_ELEC | LTRPA7136722 |
MAHLE | 030TC15116000 |
SCHLUTTER | PRO-00010* |
SCHLUTTER | PRO-01565 |
SEAT | 038253019CV225 |
SKODA | 03G253014R |
SKODA | 03G253014RX |
TMI | PA7683311 |
TURBOSHOET | 1101166** |
VW | 03G253014RX |
VW | 03G253016N |
VW | 03G253016NX |
VW | 3G253014R |
VW | 3G253014RV |
VW | 3G253014RX |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Turbosprężarka to element spotykany w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach. Do niedawna była to typowa z części samochodowych silnika wysokoprężnego. Aktualnie turbosprężarki montuje się jednak także w silnikach benzynowych. To podzespół, który składa się w zasadzie z dwóch elementów - turbiny oraz sprężarki.
Podstawowa rola turbosprężarki sprowadza się do dostarczania większej ilości powietrza do komory spalania silnika spalinowego. Ma to na celu zwiększenie momentu obrotowego i tym samym mocy silnika samochodowego. Źródło zasilania tego podzespołu to gazy, które wydostają się z komory spalania do układu wydechowego.
Do typowych objawów zużycia lub usterki turbosprężarki należy zaliczyć przede wszystkim charakterystyczny odgłos (mocny świst), który powstaje podczas wkręcania się turbiny na wyższe obroty. Z reguły winny jest wirnik, który został uszkodzony. Narażone na zużycie i awarie będą także uszczelniacze, a wyraźnym objawem ich uszkodzenia będzie wyciek oleju z turbosprężarki. Stosunkowo częstym awariom ulegają także łożyska.
Innym typowym objawem awarii turbosprężarki jest wyczuwalny spadek mocy silnika. W końcu to element, który w dużym stopniu wpływa na osiągi jednostki napędowej. Za spadek mocy może odpowiadać jednak także wiele innych usterek dlatego należy udać się do warsztatu w celu diagnozy problemu.
Rozwiązanie problemu jest w zasadzie tylko jedno. Wymiana całego podzespołu z wykorzystaniem wysokiej jakości części zamiennych. Oczywiście tylko takie sprawdzone zamienniki znajdziecie w sklepie iParts.pl. Kupując tego typu fabrycznie nowy produkt, będziecie mieć gwarancję bezawaryjnej pracy na długi czas, a nie jak w przypadku regenerowanego produktu.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.