- Materiał: EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Dodaj opinię
(31.08.2022)
Opinia wystawiona dla Uchwyt systemu wydechowego FA1 133-921
(27.10.2021)
Opinia wystawiona dla Uchwyt systemu wydechowego FA1 113-996
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 8K0253144D |
AUDI | 8K0253144M |
HJS | 83113919 |
SEAT | 8K0253144D |
SEAT | 8K0253144M |
SKODA | 8K0253144D |
SKODA | 8K0253144M |
TESH | 420656 |
VAG | 8K0253144D |
VAG | 8K0253144M |
VW | 8K0253144D |
VW | 8K0253144M |
AUDI
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
KLARIUS 420656 | KLARIUS | Brak ceny |
Uchwyt systemu wydechowego DR!VE+ DP1310.14.0363 | DR!VE+ | Brak ceny |
Wieszak gumowy tłumika MAXGEAR 72-4962 | MAXGEAR | 44,00 zł |
Wieszak gumowy tłumika FEBEST ADEXB-001 | FEBEST | 34,00 zł |
Uchwyt systemu wydechowego VEMA 350193 | VEMA | Brak ceny |
Uchwyt systemu wydechowego FA1 113-981 | FA1 | 44,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uchwyt tłumika to niewielki i niepozorny element, który jednak jest niezbędny podczas instalacji tłumika do podwozia. Często uchwyt ten nazywa się wieszakiem, gdyż w pewnym sensie tłumik wisi na nim, właśnie jak na wieszaku. Tym samym, uchwyt nie tylko jest potrzebny do montażu, ale również przez cały okres użytkowania, stanowiąc podporę dla tłumika, który po prostu jest do niego przymocowany.
Obecnie uchwyty wykonuje się z różnych materiałów. Producenci mają różne pomysły na to, który z nich będzie najlepszy. Niektórzy jako materiał do przygotowania tego elementu wybierają metal, którym przeważnie jest stal. Wtedy uchwyt tłumika przypomina po prostu kawałek blachy. Nie brakuje jednak również producentów, którzy decydują się wykonać ten element z gumy. Oba rozwiązania mają dobre i złe strony, jednak kluczowy wydaje się nie tyle materiał, co jakość wykonania uchwytu.
Uszkodzenie uchwytu jest bardzo niepożądane i ma konkretne konsekwencje. Jeżeli materiał ulegnie zużyciu, może dojść do obniżenia tłumika, a w konsekwencji do jego kontaktu z podłożem. Skrajnym przypadkiem jest całkowite odłączenie się tłumika od uchwytu. Problemy tego typu rzadko pojawiają się w dobrych samochodach, składających się z części najwyższej jakości. Jednak uchwyt wykonany z cienkiej blachy i niskiej klasy metalu może ulec korozji lub pęknąć. Pęknięcia są również najczęstszymi usterkami dotyczącymi gumowych uchwytów. Te ostatnie mogą też z czasem tracić grubość, a wraz z nią zdolność do podtrzymywania tłumika.
FA1 – czyli Fisher Automotive – to polska firma produkcyjna. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części zamiennych do samochodów. Choć oferta producenta jest stale poszerzana, firma wciąż pozostaje wysoko wyspecjalizowana. Wiodącymi produktami w asortymencie są elementy montażowe układów wydechowych. Pod tym względem firma należy do liderów na rynku polskim oraz na kilku sąsiednich rynkach.
Części samochodowe FA1 to wysokiej jakości elementy, przechodzące szereg testów jakości. Rygorystyczne analizy wytrzymałości na promieniowanie UV, wysoką wilgotność czy skrajne temperatury to tylko część procesu weryfikacji jakości autoczęści Fischer Automotive. Jakość elementów desygnowanych marką FA1 jest zbliżona do jakości części używanych przy pierwszym montażu. Jednocześnie ceny autoczęści Fischer Automotive prezentują się kusząco, nawet w odniesieniu do innych producentów części na aftermarket.
Fischer Automotive należy do tego rodzaju firm, które nieustannie dążą do rozwoju. Dlatego też w katalogach publikowanych przez przedsiębiorstwo nieustannie pojawiają się nowe referencje. Producent regularnie otwiera nowe linie produkcyjne, poszerzając ofertę o produkty, na które zauważy rynkowe zapotrzebowanie. W ostatnim czasie firma duży nacisk kładzie na rozwój linii produkcyjnej kompletów montażowych do turbosprężarek. Ponadto, asortyment obejmuje również rozmaite uszczelki do wielu układów, podkładki czy korki. Nie tak dawno na rynku pojawiły się również kolektory wydechowe FA1.