- Ilość montowana w aucie: 1
- Grubość [mm]: 1,55
- Średnica [mm]: 84,7
- Ilość wycięć/otworów: 2
- Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 11 12 8 509 147 |
BMW | 11128509147 |
CORTECO | 83403038 |
ELRING | 019.321 |
FAI | HG1757A |
GLASER | H40751-10 |
REINZ | 61-38110-10 |
TOYOT | 11115-WA020-02 |
BMW
|
MINI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.
Marka Elwis Royal powstała w Danii i do dzisiaj to własnie w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy. Przedsiębiorstwo założono w 1938 roku. Jednak nie od razu w głównym obszarze zainteresowań firmy znalazła się motoryzacja. Początkowo była to firma przemysłowa. Dopiero w latach 60. XX wieku produkcja części samochodowych stała się głównym zajęciem przedsiębiorstwa Elwis Royal. Od tamtego czasu producent specjalizuje się w konstruowaniu wysokiej jakości uszczelnień. Oferta jest kompletna. Części samochodowe Elwis Royal to uszczelnienia wszystkich układów samochodowych. Nie brakuje uszczelek gumowych i metalowo-gumowych układu wydechowego, układu smarowania i silnika. Firma prowadzi dystrybucję pojedynczych części, jak również oferuje uszczelki w zestawach.
Wieloletnie doświadczenie umożliwia producentowi oferowanie najwyższej klasy części. Uszczelki Elwis Royal są dopracowane pod każdym względem. Nie dziwi zatem, że klienci na całym świecie tak chętnie z nich korzystają. Dzisiaj auto części Elwis Royal trafiają do ponad 30 krajów w różnych częściach świata. Niemniej jednak wciąż główny rynek zbytu stanowi Skandynawia. Firma Elwis Royal zajmuje się jedynie produkcją części zamiennych.